Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/14678
Title: Development of Critical Thinking in Language Learning Through ICT
Other Titles: Розвиток критичного мислення при вивченні мов через застосування інформаційно-комунікаційних технологій
Authors: Kurinnyi, Oleksii Viacheslavovych
Курінний, Олексій Вячеславович
Keywords: critical thinking
digital learning
language education
критичне мислення
цифрове навчання
мовна освіта
Issue Date: 2025
Publisher: FOP Marenichenko V.V.
Citation: Kurinnyi O. Development of critical thinking in foreign language learning through ICT [Electronic resource] / О. Kurinnyi // Future of Work : Technological, Generational and Social Shifts : Proceedings of the 4th International Scientific and Practical Internet Conference, (Dnipro, Ukraine, May 1-2, 2025). – Dnipro : FOP Marenichenko V.V., 2025. – Р. 126-127.
Abstract: This article examines how critical thinking skills can be cultivated in foreign language education by leveraging information and communication technologies. While most educators recognize the value of critical thinking in higher learning, its practical implementation in language classrooms remains unclear. The study highlights how digital tools can help students navigate today's rapidly changing world, where information overload and misinformation pose significant challenges. By integrating technology into language instruction, teachers can create opportunities for deeper analysis, independent reasoning, and collaborative problem-solving—key components of critical thought.
Description: У цій статті розглядається, як можна розвивати навички критичного мислення під час вивчення іноземних мов за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій. Хоча більшість освітян визнають цінність критичного мислення у вищій школі, його практична реалізація на заняттях з іноземної мови залишається незрозумілою. У дослідженні висвітлено, як цифрові інструменти можуть допомогти студентам орієнтуватися в сучасному світі, що швидко змінюється, де інформаційне перевантаження та дезінформація створюють значні проблеми. Інтегруючи технології у викладання мови, викладачі можуть створити можливості для глибшого аналізу, незалежних міркувань та спільного вирішення проблем - ключових компонентів критичного мислення.
URI: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/14678
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Development of Critical Thinking in Foreign Language Learning Through ICT.pdf217,98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.