Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/14736| Title: | Emotional Intelligence and Emotional Literacy as Basic Constituents of Emotional Component for Creating Positive Educational Environment of Students’ Professional Development in Higher Education Institutions |
| Other Titles: | Емоційний інтелект та емоційна грамотність як базові складові емоційного компонента для створення позитивного освітнього середовища професійного розвитку студентів у вищих навчальних закладах |
| Authors: | Berestok, Olha Volodymyrivna Бересток, Ольга Володимирівна |
| Keywords: | emotional intelligence emotional literacy stress resistance емоційний інтелект емоційна грамотність стійкість до стресу |
| Issue Date: | 2024 |
| Citation: | Berestok О. Emotional Intelligence and Emotional Literacy as Basic Constituents of Emotional Component for Creating Positive Educational Environment of Students’ Professional Development in Higher Education Institutions [Electronic resource] / O. Berestok // Engineering and Educational Technologies. – 2024. – № 12 (4). – Р. 19-28. – Режим доступу : DOI 10.32782/2307-9770.2024.12.04. – Заголовок з екрану. |
| Abstract: | The article deals with the emotional intelligence and emotional literacy as the essential constituents of the emotional component used in the process of education and aimed at establishing positive background for the successful development of the student’s professional skills. A detailed description of the main characteristics of the emotional intelligence and emotional literacy provided by the prominent researchers is presented. The cognitive-psychological theory that examines how emotions are influenced by perceived stimuli, physiological changes in the body, and an individual's assessment of the current situation from the standpoint of their needs and interests as well as past experiences is noted. |
| Description: | У статті розглядаються емоційний інтелект та емоційна грамотність як найважливіші складові емоційного компонента, що використовуються в процесі навчання і спрямовані на створення позитивного фону для успішного розвитку професійних навичок студента. Представлено детальний опис основних характеристик емоційного інтелекту та емоційної грамотності, наданий відомими дослідниками. Відзначається когнітивно-психологічна теорія, яка досліджує, як різні стимули, фізіологічні зміни в організмі і оцінка індивідом поточної ситуації з точки зору своїх потреб та інтересів, а також минулого досвіду впливають на емоції. |
| URI: | https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/14736 |
| Appears in Collections: | Статті, тези доповідей |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Berestok.Emotional Intelligence and Emotional Literacy.pdf | 394,13 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.