Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/3809
Title: Модель особистості студентів, як компонента адаптаційного механізму
Other Titles: Модель личности студентов, как компонента адаптационного механизма
Model of personality of students, as a component of adaptation mechanism
Authors: Гриб, Тетяна Олександрівна
Гриб, Татьяна Александровна
Gryb, Tatyana Oleksandrivna
Keywords: студент
викладач
модель
студент
преподаватель
модель
student
teacher
model
Issue Date: 2016
Publisher: НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Гриб Т. О. Модель особистості студентів, як компонента адаптаційного механізму [Електронний ресурс] / Т. О. Гриб // Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова. – Сер. №15 "Науково-педагогічні проблеми фізичної культури" / Фізична культура і спорт : збірник наукових праць / ред. Г. М. Арзютова. – К.: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. – Вип. 4 (74)16. - С. 101-104.
Abstract: У роботі розкрита, за допомогою анкетування, модель морально-вольових якостей особистості студентів, як компонента адаптаційного механізму, на основі взаємодії між викладачем і студентом. Структура мотивів студента, що формується в період навчання, є стрижнем особистості майбутнього фахівця. Отже, розвиток позитивних навчальних мотивів – невід'ємна складова адаптаційного механізму. Для ефективної практичної роботи в цьому напрямку потрібне ґрунтовне вивчення закономірностей розвитку адаптивних компонентів. В работе раскрыта, с помощью анкетирования, модель морально-волевых качеств студентов, как компонента адаптационного механизма, на основе взаимодействия между студентом и преподавателем. Структура мотивов студента, формируется в период обучения, является стержнем личности будущего специалиста. Итак, развитие положительных учебных мотивов - неотъемлемая составляющая адаптационного механизма. Для эффективной практической работы в этом направлении нужно основательное изучение закономерностей развития адаптивных компонентов.
Description: The model of morally- volitional qualities of students, as component of adaptation mechanism, is in-process exposed, by means of questionnaire, on the basis of cooperation between a student and teacher. Structure of reasons of student, formed in the period of educating, is the bar of personality of future specialist. So, development of positive educational reasons is an inalienable constituent of adaptation mechanism. For effective practical work the sound study of conformities to law of development of adaptive components is needed in this direction. Expediently systematic to conduct diagnosticating of students of present reasons. Such work the counsels of academic groups, dean's office, psychological service of establishment, must preferably conduct, using a questionnaire, conversations and special tests for this purpose. The mechanism of forming of educational motivation is making of single structure of aims of educational activity. For this reason a large role is played by the timely and systematic forming by the teachers of aims of educating, students must accept and point the activity at their achievement. The Motivational-valued relation expresses internal position of personality that stipulates the certain structure of her attitude toward reality, to wider public, to itself and the psychologically executed evaluation judgment. Attitudes toward the values of physical culture will acquire positive motivation on condition of transformation of the external stimulant affecting personality of student,ininternal incentive forces as method of "appropriation" of soul values mine-out humanity in the field of physical coolieturns.
URI: http://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/3809
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Гриб Т.О. Модель особистості студентів.pdf395,22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.