Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/4445
Title: The principles of inclusive education
Other Titles: Принципи інклюзивної освіти
Принципы инклюзивного образования
Authors: Kurinnyj, Olexiy Vyacheslavovych
Cherkasova, Tetyana Anatoliyivna
Курінний, Олексій Вячеславович
Черкасова, Тетяна Анатоліївна
Куренной, Алексей Вячеславович
Черкасова, Татьяна Анатольевна
Keywords: inclusive education
disabled children
exceptional children
інклюзивна освіта
діти з обмеженими можливостями
виняткові діти
инклюзивное образование
дети с ограниченными возможностями
исключительные дети
Issue Date: 2016
Publisher: Дніпропетровський державний університет
Citation: Kurinnyj O. V. The principles of inclusive education [Electronic resource] / О. V. Kurinnyj, Т. А. Cherkasova // Science and civilization 2016 : матеріали міжнар.наук.- практ. конф.,( м. Дніпропетровськ, 30 січня-07 лютого 2016 р.). – Дніпропетровськ : Дніпропетровський державний університет, 2016. - Т. 9.«Педагогіка». – С. 27-35
Abstract: The article tells about the principles of inclusive education, which for many years exists in other countries. The term ‘inclusion’ has been defined in many ways by many people. Generally inclusion is an educational philosophy based on the belief that all students are entitled to fully participate in their school community. The conception of exceptional children is given with the children being not only disabled but gifted ones. У статті йдеться про поняття інклюзивної освіти, яке існує в інших країнах протягом багатьох років. Інклюзивна освіта – це освітня філософія, що базується на розумінні, що всі учні можуть у повній мірі приймвти участь у житті школи, навіть якщо це виняткові діти. У статті дається визначення винятковим дітям як не тільки дітям з обмеженими можливостями, але й надзвичайно обдарованим дітям.
Description: В статье описывается понятие инклюзивного образования, которое существует в других странах уже на протяжении многих лет. Инклюзивное образование – это образовательная философия, которая базируется на понимании, что все ученики в полной мере могут участвовать в жизни школы, даже если это исключительные дети. Дается понятие исключительным детям, как детям не только с ограниченными возможностями, но и одаренным детям.
URI: http://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/4445
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Курінний О. В. Тhe principles of Inclusive education.pdf286,95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.