Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/5131
Title: | Класична освітня парадигма : суб’єкт-суб’єктні відносини |
Other Titles: | Классическая образовательная парадигма : субъект-субъектные отношения Classical educational paradigm : subject-subject relationships |
Authors: | Книш, Інна Василівна Кныш, Инна Васильевна Knysh, Inna Vasylevna |
Keywords: | класична освіта суб’єкт – суб’єкт «Учитель (Викладач)» классическое образование субъект - субъект «Учитель (Преподаватель)» classical education subject-subject «Teacher (Educator)» |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | видавництво «Педагогічна преса» |
Citation: | Книш І. В. Класична освітня парадигма : суб’єкт-суб’єктні відносини [Електронний ресурс] / І. В. Книш // Вища освіта України. – 2017. – № 3 (66). – С. 35-42. – Режим доступу : http://library.ztu.edu.ua/doccard.php/23155 /. - Заголовок з екрану. |
Abstract: | У статті доведено, що впродовж XVII - ХІХ ст. Україна стала державою Другої Хвилі. При цьому докласична освітньо-виховна парадигма, яка існувала до XVII ст., вже не задовольняла новочасні потреби та мала поступитися місцем класичній, в якій виокремились чотири освітні напрямки: латинофільський; візантійсько-російський; слов’яно-греко-латинський та старообрядницький. Зазначено, що подальший розвиток держави, суспільства і церкви в Україні призвів до того, що традиційний погляд на освіту, (характерний для держав Першої Хвилі), вже не задовольняв потребам Нового часу (держав Другої Хвилі), але організація освіти за російським (грекофільським) зразком упродовж тривалого часу утримувала Україну на перехідній стадії. Здійснено аналіз суб’єкт-суб’єктних аспектів становлення освітньої парадигми у класичний період розвитку науки у відносинах: «Учитель (Викладач)» - «Учень (Студент)», «Учитель (Викладач)» - «Учитель (Викладач)» та «Учень (Студент)» - «Учень (Студент)». В статье доказано, что на протяжении XVII - XIX вв. Украина стала государством Второй Волны. При этом классическая образовательно-воспитательная парадигма, которая существовала до XVII в., уже не удовлетворяла потребности нового времени и уступила место классической, в которой выделились четыре образовательные направления: латинофильский; византийско-русский; славяно-греко-латинский и старообрядческий. Отмечено, что дальнейшее развитие государства, общества и церкви в Украине привело к тому, что традиционный взгляд на образование, (характерный для государств Первой Волны), уже не удовлетворял потребностям Нового времени (государств Второй волны), но организация образования по российскому (грекофильскому) образцу на протяжении длительного времени удерживала Украину в переходной стадии. Осуществлен анализ субъект-субъектных аспектов становления образовательной парадигмы в классический период развития науки в отношениях «Учитель (Преподаватель)» - «Ученик (Студент)», «Учитель (Преподаватель)» - «Учитель (Преподаватель)» и « ученик (Студент)» - «ученик (Студент)». |
Description: | The author concludes that in the 17th-19th centuries Ukraine became the state of the Second Wave. The pre-classical educational paradigm that had existed before the 17th century no longer met the needs of industrialization and so was replaced by the classical one with four educational directions: Latinophile, Byzantine-Russian, Slavic-Greek-Latin and the one of Old Believers. It has been proved that the further development of the state, the Church and society in Ukraine brought about changes in education because the traditional educational system (characteristic of the states of the First Wave) did not satisfy the needs of that period (states of the Second Wave); education according to the Russian (Grecophile) style had kept Ukraine at the transition stage for a long time. The author has analyzed subject-subject aspects of forming educational paradigm in the classical period of the development of science in the relationships: «Teacher (Educator)» – «Pupil (Student)», «Teacher (Educator)» – «Teacher (Educator)» and «Pupil (Student)» – «Pupil (Student)». |
URI: | http://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/5131 |
Appears in Collections: | Статті, тези доповідей |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.