Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6622
Назва: Неформальна освіта дорослих у Сполучених Штатах Америки : історія і сучасність
Інші назви: Неформальное образование взрослых в США : история и современность
Non-formal adult education in the United States : history and modernity
Автори: Терьохіна, Наталія Олексіївна
Огієнко, Олена Іванівна
Терехина, Наталья Алексеевна
Огиенко, Елена Ивановна
Terokhina, Natalya Oleksiivna
Ogienko, Olena Ivanivna
Ключові слова: неперервна освіта
освіта дорослих
неформальна освіта
непрерывное обучение
образование взрослых
неформальное образование
lifelong learning
adult education
non-formal education
Дата публікації: 2019
Видавництво: СНАУ
Бібліографічний опис: Терьохіна Н. О. Неформальна освіта дорослих у Сполучених Штатах Америки : історія і сучасність : монографія [Електронний ресурс] / Н. О. Терьохіна, О. І. Огієнко . – Суми : СНАУ, 2019. – 198 с.
Короткий огляд (реферат): Освіта дорослих як об’єкт дослідження становить значний інтерес, про що свідчить велика кількість наукових розвідок. Американська неформальна освіта дорослих пройшла тривалий шлях історичного розвитку і продовжує постійно й динамічно розвиватися. У монографії визначено структурні, теоретичні, змістові, процесуальні засади розвитку неформальної освіти дорослих у США. Простеження ґенези неформальної освіти дорослих у США дозволило виокремити етапи розвитку неформальної освіти дорослих: структурно-організаційний (1924–1945), реформістський (1946–1966), інституціональний (1967–1990), конструктивний (1990–2000) , впроваджувальний (2001–початок XXІ століття). Неформальна освіта дорослих включає такі складові: базова освіта дорослих, освіта для професійного розвитку, освіта для особистісного розвитку, спеціалізована освіта дорослих і освіта для розвитку громадянського суспільства, кожна з яких вирізняється складною, розгалуженою структурою. Встановлено, що означені особливості структури неформальної освіти дорослих зумовлюють її диверсифікований характер та спричинюють появу значної кількості провайдерів, які уможливлюють її динамічність і мобільність. Поштовхом розвитку неформальної освіти дорослих у США стали Закон «Про освіту дорослих» (1966) і Закон «Про неперервну освіту» (1976). У практичному досвіді організації неформальної освіти у США навчання поряд із традиційними формами й методами навчання активно застосовують нетрадиційні (навчальний гурток, «мозкова атака», коучінг, навчання в малих групах, сторітеллінг, баддінг, метод наративу, фішбоут, метод симуляції та ін.), створюючи умови для проактивності дорослої людини, формування критичного мислення, використання творчого підходу в навчанні. Визначено перспективні напрями розвитку неформальної освіти дорослих у США: валідація. Встановлено, що специфічною особливістю валідації є можливість трансферу її результатів у академічні кредити; децентралізація у розробці валідаційних процедур; різноманітність методів валідації (тестування, експертиза, екзамен, портфоліо, декларативні методи, спостереження, моделювання ситуацій, співбесіда); - підготовка фахівців-андрагогів; - розвиток активного громадянства. Показано, що неформальна освіта дорослих має суттєві соціальні і педагогічні потенційні можливості для розвитку активного громадянства, які можуть бути реалізовані через навчання демократії, навчання громади, навчання через служіння суспільству, базуючись на принципах добровільності, ініціативності, взаємоповазі, взаєморозумінні, готовності до змін, до колективних дій у громаді. Узагальнення американського досвіду щодо організаційно-педагогічних засад розвитку неформальної освіти дорослих дало підстави для виокремлення прогресивних ідей американського досвіду та обґрунтування рекомендацій щодо їх творчого використання в реформуванні освіти дорослих України на таких рівнях: загальнодержавному, регіональному, місцевих громад та провайдерів. Образование взрослых как объект исследования представляет значительный интерес, о чем свидетельствует большое количество научных исследований. Американская неформальное образование взрослых прошла длительный путь исторического развития и продолжает постоянно и динамично развиваться. В монографии определены структурные, теоретические, содержанию, процессуальные основы развития неформального образования взрослых в США. Проследить генезиса неформального образования взрослых в США позволило выделить этапы развития неформального образования взрослых: структурно-организационный (1924-1945), реформистский (1946-1966), институциональный (1967-1990), конструктивный (1990-2000), внедренческий (2001 начало XXI века). Неформальное образование взрослых включает следующие составляющие: базовое образование взрослых, образование для профессионального развития, образование для личностного развития, специализированное образование взрослых и образование для развития гражданского общества, каждая из которых отличается сложной, разветвленной структурой. Установлено, что указанные особенности структуры неформального образования взрослых обусловливают ее диверсифицированный характер и вызывают появление значительного количества провайдеров, которые делают ее динамичность и мобильность. Толчком развития неформального образования взрослых в США стали Закон «Об образовании взрослых» (1966) и Закон «О непрерывное образование» (1976). В практическом опыте организации неформального образования в США обучения наряду с традиционными формами и методами обучения активно применяют нетрадиционные (учебный кружок, «мозговая атака», коучинг, обучение в малых группах, сторителлинг, Баддинг, метод нарратива, фишбоут, метод симуляции и др.) , создавая условия для проактивности взрослого человека, формирования критического мышления, использования творческого подхода в обучении. Определены перспективные направления развития неформального образования взрослых в США: валидация. Установлено, что специфической особенностью валидации является возможность трансфера ее результатов в академические кредиты; децентрализация в разработке валидационных процедур; разнообразие методов валидации (тестирование, экспертиза, экзамен, портфолио, декларативные методы, наблюдение, моделирование ситуаций, собеседование); подготовка специалистов-андрагогив; развитие активного гражданства. Показано, что неформальное образование взрослых имеет существенные социальные и педагогические потенциальные возможности для развития активного гражданства, которые могут быть реализованы через обучение демократии, обучение общины, обучение через служение обществу, основываясь на принципах добровольности, инициативности, взаимоуважении, взаимопонимании, готовности к изменениям, к коллективных действий в обществе. Обобщение американского опыта организационно-педагогических основ развития неформального образования взрослых дало основания для выделения прогрессивных идей американского опыта и обоснование рекомендаций по их творческого использования в реформировании образования взрослых Украины на следующих уровнях: общегосударственном, региональном, местных общин и провайдеров.
Опис: Adult education as an object of research is of considerable interest, as evidenced by the large number of scientific research. American non-formal adult education has gone a long way in historic development and continues to evolve continuously and dynamically. The monograph defines the structural, theoretical, content, procedural principles of the development of non-formal adult education in the United States. The tracing of the genesis of non-formal adult education in the United States has allowed to distinguish the stages of the development of adult non-formal education: structural and organizational (1924-1945), reformist (1946-1966), institutional (1967-1990), constructive (1990-2000), introductory (2001-beginning XXI century). Non-formal adult education includes the following components: basic adult education, vocational education, personal education, adult education and education for civil society, each of which has a complex, branched out structure. It is established that the identified features of the structure of non-formal adult education determine its diversified character and cause the emergence of a significant number of providers that make it possible for its dynamism and mobility. The impetus for the development of non-formal adult education in the United States was the Law on Adult Education (1966) and the Law On Continuing Education (1976). In the practical experience of organizing non-formal education in the United States, along with traditional forms and methods of teaching, actively use non-traditional (learning circle, "brain attack", coaching, small group training, pageing, badding, narrative method, physics boot, simulation method, etc.). , creating conditions for the proactiveness of an adult, the formation of critical thinking, the use of a creative approach to learning. The perspective directions of the development of non-formal adult education in the USA are defined: validation. It is established that the specific feature of validation is the possibility of transfer of its results to academic credits; decentralization in the development of validation procedures; a variety of validation methods (testing, examination, exam, portfolio, declarative methods, observation, simulation of situations, interviews); training of andragogists; development of active citizenship. It has been shown that adult non-formal education has significant social and pedagogical potential for the development of active citizenship, which can be realized through the teaching of democracy, community learning, education through community service, based on the principles of voluntarism, initiative, mutual respect, mutual understanding, readiness for change, collective action in the community. The generalization of American experience regarding the organizational and pedagogical foundations for the development of adult non-formal adult education gave grounds for highlighting the progressive ideas of American experience and justifying recommendations for their creative use in reforming adult education in Ukraine at the following levels: national, regional, local communities and providers.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.snau.edu.ua/handle/123456789/6622
Розташовується у зібраннях:Монографії, розділи монографій

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
монографія Терьохіна - копия.pdf1,53 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.