Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6888
Назва: Конкурентоспроможність випускника Вузу на ринку праці
Інші назви: Конкурентоспособность выпускника Вуза на рынке труда
Competitiveness of high school graduate on the labor market
Автори: Баценко, Л. М.
Волкова, К. В.
Бублик, І. М.
Баценко, Л. Н.
Волкова, К. В.
Бублик, И. Н.
Batsenko, L.
Volkova, K.
Bublyk, I.
Ключові слова: конкурентоспроможність
ринок праці
працевлаштування
конкурентоспособность
рынок труда
трудоустройство
сompetitiveness
labor market
employment
Дата публікації: 2018
Видавництво: ЛНУВМБ імені С. З. Ґжицького
Бібліографічний опис: Баценко Л. М. Конкурентоспроможність випускника Вузу на ринку праці [Електронний ресурс] / Л. М. Баценко, К. В. Волкова, І. М. Бублик // Науковий вісник ЛНУВМБ імені С. З. Ґжицького. – Львів : ЛНУВМБ імені С. З. Ґжицького, 2018. - Т. 20. - № 86. - C. 44-47.
Короткий огляд (реферат): У статті розглядається таке негативне економічне явище в Україні, як безробіття, а саме той її бік, який стосується випускників ВНЗ. Існує необхідність комплексного вивчення конкурентоспроможності однієї з найбільш вразливих на ринку праці соціально-демографічних груп – молоді, що й обумовило вибір теми наукового дослідження, визначило його мету та основні завдання. В дослідженні розкриваються сутність і особливості поняття конкурентоспроможності, наводяться статистичні показники. При розгляду сутності даного поняття було визначено складові конкурентоспроможності, а саме: демографічну, освітньо-професійну та особистісно-соціальну. що в свою чергу формують конкурентні переваги випускника на ринку праці. Систематизація та конкретизація понятійного апарату стала основою для побудови схеми відповідних основних характеристик конкурентоспроможності випускника вузу. У статті проведено аналіз існуючих методів навчання в загальноосвітніх та вищих навчальних закладах в Україні та наслідки їхнього використання на ринку праці. Обґрунтовано необхідність урахування потреб ринку праці при плануванні підготовки фахівців ВНЗ. Досліджено ряд особливості від яких напряму залежить високий рівень конкурентоспроможності випускника. Сформовано основні фактори, які справляють вплив на підвищення конкурентоспроможності молодих спеціалістів. Детально досліджено один із основних складових – процес формування конкурентоспроможності випускника, що в свою чергу проходить ряд відповідних етапів, на кожному з яких молодь вчиться швидко та ефективно сприймати та реалізовувати знання, навички та вміння. Проаналізовано наявні недоліки процесу її формування і проблеми працевлаштування випускників ВНЗ, визначено пріоритетні напрями підвищення ефективності системи підготовки та реалізації спеціалістів з вищою освітою. Визначено перспективи подальших досліджень у даному напрямі. В статье рассматривается такое негативное экономическое явление в Украине, как безработица, а именно тот ее сторону, касающийся выпускников вузов. Существует необходимость комплексного изучения конкурентоспособности одной из наиболее уязвимых на рынке труда социально-демографических групп - молодежи, что и обусловило выбор темы научного исследования, определило его цель и основные задачи. В исследовании раскрываются сущность и особенности понятия конкурентоспособности, приводятся статистические показатели. При рассмотрении сущности данного понятия были определены составляющие конкурентоспособности, а именно: демографическую, образовательно-профессиональную и личностно-социальный. что в свою очередь формируют конкурентные преимущества выпускника на рынке труда. Систематизация и конкретизация понятийного аппарата стала основой для построения схемы соответствующих основных характеристик конкурентоспособности выпускника вуза. В статье проведен анализ существующих методов обучения в общеобразовательных и высших учебных заведениях в Украине и последствия их использования на рынке труда. Обоснована необходимость учета потребностей рынка труда при планировании подготовки специалистов вузов. Исследован ряд особенности от которых напрямую зависит высокий уровень конкурентоспособности выпускника. Сформированы основные факторы, которые оказывают влияние на повышение конкурентоспособности молодых специалистов. Подробно исследован один из основных составляющих - процесс формирования конкурентоспособности выпускника, в свою очередь проходит ряд соответствующих этапов, на каждом из которых молодежь учится быстро и эффективно воспринимать и реализовывать знания, навыки и умения. Проанализированы имеющиеся недостатки процесса ее формирования и проблемы трудоустройства выпускников вузов, определены приоритетные направления повышения эффективности системы подготовки и реализации специалистов с высшим образованием. Определены перспективы дальнейших исследований в данном направлении.
Опис: The article deals with such a negative economic phenomenon in Ukraine as unemployment, namely the one that affects university graduates. There is a need for a comprehensive study of the competitiveness of one of the most vulnerable in the labor market of socio-demographic groups - young people, which predetermined the choice of the topic of scientific research, determined its purpose and main tasks. The research reveals the essence and features of the notion of competitiveness, presents statistical indicators. In considering the essence of this concept, components of competitiveness were determined, namely: demographic, educational-professional and personal-social. which in turn form the competitive advantages of a graduate in the labor market. The systematization and specification of the conceptual apparatus became the basis for constructing the scheme of the corresponding basic characteristics of the competitiveness of the graduate of the university. The article analyzes the existing teaching methods in secondary and higher educational establishments in Ukraine and the consequences of their use in the labor market. The necessity of considering labor market needs during planning of training of specialists of higher educational institutions is substantiated. A number of peculiarities are investigated from which the high level of competitiveness of the graduate depends on the direction. The main factors that influence the competitiveness of young specialists are formed. One of the main components - the process of formation of the graduates' competitiveness, which, in turn, passes a series of appropriate stages, has been studied in detail, in which each young person learns to quickly and effectively perceive and realize knowledge, skills and abilities. The existing shortcomings of the process of its formation and problems of employment of graduates of higher educational institutions are analyzed, priority directions of increasing the efficiency of the system of training and implementation of specialists with higher education are determined. The prospects of further researches in this direction are determined.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.snau.edu.ua/handle/123456789/6888
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Баценко Л. М. Конкурентоспроможність.pdf491,39 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.