Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8076
Title: Application of Information Communication Technologies as Means of Knowledge Formation in the Foreign Language Teaching Process in Higher Educational Institutions
Other Titles: Застосування інформаційно-комунікаційні технологій як засобу формування знань у процесі викладання іноземної мови у закладах вищої освіти
Применение информационно-коммуникационных технологий как средства формирования знаний в процессе преподавания иностранного языка в учреждениях высшего образования
Authors: Berestok, O. V.
Kurinnyj, O. V.
Shcherbyna, Y. M.
Бересток, Ольга Володимирівна
Курінний, Олексій Вячеславович
Щербина, Юлія Михайлівна
Бересток, Ольга Владимировна
Куренной, Алексей Вячеславович
Щербина, Юлия Михайловна
Keywords: information communication technologies
multimedia courses
educational process
інформаційно-комунікаційні технології
мультимедійні курси
навчальний процес
информационно-коммуникационные технологии
мультимедийные курсы
учебный процесс
Issue Date: 2020
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Berestok O. V. Application of Information Communication Technologies as Means of Knowledge Formation in the Foreign Language Teaching Process in Higher Educational Institutions [Electronic resource] / O. V. Berestok, O. V. Kurinnyj, Y. M Shcherbyna // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. – Сер. 5 «Педагогічні науки : реалії та перспективи». – Київ, 2020. – Вип. 72, Т. 1. – С. 72-75.
Abstract: The article deals with the opportunities provided by information communication technologies (ICT) application in the foreign language teaching process. The ICT- based educational tasks are identified. Different types of activity that facilitate the effective mastering of various aspects of the language studied are described. The advantages of multimedia tools implementation in the educational process of higher education are presented. Several options of multimedia courses used to organize the study of theoretical material are presented. Moodle, as a multi-functionality system, implemented in foreign language classrooms to promote students' learning, is shown. The importance of the use of ICT at the lessons targeted to diversify the learning process and present the training material more visual and accessible for students is highlighted. Integration of the information resources of the Internet into the educational process to solve a number of didactic tasks more effectively is pointed out. Information communication technologies as the mode of education used to support, enhance, and optimize the delivery of information are described. У статті розглядаються можливості, що надаються технологіями інформаційних комунікацій (ІКТ) у процесі викладання іноземних мов. Визначені навчальні завдання на основі ІКТ. Описано різні види діяльності, які сприяють ефективному оволодінню різними аспектами вивченої мови. Представлено переваги впровадження мультимедійних засобів у навчальний процес вищої школи. Представлено кілька варіантів мультимедійних курсів, які використовуються для організації вивчення теоретичного матеріалу. Moodle, як багатофункціональна система, впроваджена в аудиторіях з іноземної мови для сприяння навчанню студентів. Підкреслюється важливість використання ІКТ на уроках, спрямованих на урізноманітнення навчального процесу та представлення навчального матеріалу більш наочним та доступним для учнів. Зазначено інтеграцію інформаційних ресурсів Інтернету в навчальний процес для ефективнішого вирішення ряду дидактичних завдань. Описані інформаційно-комунікаційні технології як спосіб навчання, що використовується для підтримки, вдосконалення та оптимізації доставки інформації.
Description: В статье рассматриваются возможности использования информационно-коммуникационных технологий (ИКТ) в процессе обучения иностранному языку. Образовательные задачи на основе ИКТ определены. Описаны различные виды деятельности, способствующие эффективному овладению различными аспектами изучаемого языка. Представлены преимущества использования мультимедийных средств в образовательном процессе высшего образования. Представлено несколько вариантов мультимедийных курсов, используемых для организации изучения теоретического материала. Moodle, как многофункциональная система, реализованная в классах иностранных языков для содействия обучению студентов, показана. Подчеркивается важность использования ИКТ на уроках, нацеленных на диверсификацию учебного процесса и представление учебного материала более наглядным и доступным для учащихся. Отмечается интеграция информационных ресурсов Интернета в учебный процесс для более эффективного решения ряда дидактических задач. Описаны информационные коммуникационные технологии как способ обучения, используемый для поддержки, улучшения и оптимизации доставки информации.
URI: http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8076
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2.pdf175,18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.