Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8779
Title: Особливості реалізації прийомів мовної гри в рекламних текстах
Other Titles: Особенности реализации приёмов языковой игры в рекламных текстах
Features of implementation of receptions language game in advertising texts
Authors: Тєлєтов, О. С.
Тєлєтова, С. Г.
Телетов, А. С.
Телетова, С. Г.
Teletov, A. S.
Teletovа, S. G.
Keywords: реклама
рекламні тексти
рекламні повідомлення
реклама
рекламные тексты
рекламные сообщения
advertising
advertising texts
advertising messages
Issue Date: 2020
Publisher: ХНУ
Citation: Тєлєтов О. С. Особливості реалізації прийомів мовної гри в рекламних текстах [Електронний ресурс] / О. С. Тєлєтов, С. Г. Тєлєтова // Вісник Хмельницького національного університету. – Сер. «Економічні науки». – Хмельницький : ХНУ, 2020. – № 5. – С. 238-243.
Abstract: У статті розглядається сутність мовної гри як свідомого порушення правил мовної поведінки та мовних норм з метою зробити рекламне повідомлення яскравішим та експресивнішим. Доведено, що ігрові мовні стратегії реалізуються у трьох типах рекламних форм: рекламних текстах, слоганах та іменах брендів. Показано, що останнім часом поєднання різних типів мовної гри стало для реалізації в рекламі звичайним явищем. В статье рассмотрена сущность языковой игры как сознательного нарушения правил языкового поведения и языковых норм с целью сделать рекламное сообщение более ярким и экспрессивным. Доказано, что игровые языковые стратегии реализуются в трёх типах рекламных форм: рекламных текстах, слоганах, и именах брендов. Показано, что в последнее время объединение разных типов языковой игры стало обычным явлением в рекламных текстах.
Description: The article considers the essence of the language game, which is considered as a deliberate violation of the rules of language behavior and language norms in order to make the advertising message brighter and more expressive. It is shown that game language strategies are implemented by three types of advertising forms: advertising texts, slogans and brand names. These techniques used in advertising messages have a much greater impact on the viewer, listener, reader of advertising messages. It is shown that recently a combination of different types of language games has become a common phenomenon in advertising.
URI: http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8779
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
№5.pdf838,37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.