Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8972
Title: Аналіз психологічних та соціологічних теорій особистості як концептуальних засад неформальної освіти
Other Titles: Анализ психологических и социологических теорий личности как концептуальных основ неформального образования
Analysis of psychological and sociological theories of personality as conceptual foundations of non-formal education
Authors: Самохвалова, Ірина Юріївна
Харченко, Сергій Миколайович
Самохвалова, Ирина Юрьевна
Харченко, Сергей Николаевич
Samokhvalova, Irina Yuriyivna
Kharchenko, Sergey Nikolaevich
Keywords: неформальна освіта
неформальна фізкультурна освіта
теорії особистості
неформальное образование
неформальное физкультурное образование
теории личности
non-formal education
non-formal physical education
theories of personality
Issue Date: 2020
Publisher: Izdevnieciba «Baltija Publishing»
Citation: Самохвалова І. Ю. Аналіз психологічних та соціологічних теорій особистості як концептуальних засад неформальної освіти [Електронний ресурс] / І. Ю. Самохвалова, С. М. Харченко // International scientific and practical conference «Current trends and factors of the development of pedagogical and psychological sciences in Ukraine and EU countries» : conference proceeding, (September 25-26, 2020). – Lublin : Izdevnieciba «Baltija Publishing», 2020. – P. 2. – P. 97-101. – Режим доступу : https://doi.org/10.30525/978-9934-588-80-8-2.25. - Заголовок з екрану.
Abstract: В статті проведений аналіз психологічних та соціологічних теорій особистості на які спирається концепція неформальної освіти. Визначено, що теорія неформальної освіти та неформальної фізкультурної освіти базується на філософських, соціальних та психологічних ученнях, які протиставляють за змістом формальний (масовий) та неформальний (індивідуалізований) змісти освіти. В статье проведен анализ психологических и социологических теорий личности, на которые опирается концепция неформального образования. Определено, что теория неформального образования и неформального физкультурного образования базируется на философских, социальных и психологических учениях, которые противопоставляют по содержанию формальный (массовый) и неформальный (индивидуализированный) содержания образования.
Description: The article analyzes the psychological and sociological theories of personality on which the concept of non-formal education is based. It is determined that the theory of non-formal education and non-formal physical education is based on philosophical, social and psychological teachings, which oppose the content of formal (mass) and informal (individualized) content of education.
URI: http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8972
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
68-Chapter Manuscript-3464-1-10-20201102.pdf151,1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.