Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/10963
Title: | Actualization Of Learning Motives As A Way Of Forming Applicants For Higher Education In Pedagogical Specialties |
Other Titles: | Актуалізація мотивів навчання як спосіб формування у здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей |
Authors: | Hedzyk, Andrii Kozeruk, Yuliia Kaliy, Vasyl Kolodyazhna, Alla Li, Lі Kharchenko, Inna Гедзик, Андрій Козерук, Юлія Калій, Василь Колодяжна, Алла Лі, Лі Харченко, Інна |
Keywords: | мотиви вища освіта технології навчання Motives Higher education Teaching technology |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Actualization of Learning Motives as a Way of Forming Applicants for Higher Education in Pedagogical Specialties [Electronic resource] / А. Hedzyk, Yu. Kozeruk, V. Kaliy [and athers] // International Journal of Computer Science and Network Security. – 2022. – Vol. 22, № 5. – Pp. 635-639. – Режим доступу : http://paper.ijcsns.org/07_book/202205/20220588.pdf. – Заголовок з екрану. |
Abstract: | Theoretically substantiated structural and functional model of the formation of students' motivation for professional and pedagogical activities in the process of mastering a working profession, based on a systemic, competence-based, activity-based, personality-oriented and contextual approach and including the target, methodological, content, organizational and activity, evaluation and performance blocks. It has been established that the developed model effectively functions when fulfilling a set of pedagogical conditions that ensure the formation of students' motivation for professional and pedagogical activities: organization of training in the conditions of an industrial vocational education environment; students' awareness of the purpose of professional training and professional development; inclusion in the process of preparing a set of training and production tasks, selected taking into account the contextual approach; psychological and pedagogical support of the professional training process. |
Description: | Теоретично обґрунтована структурно-функціональна модель формування мотивації професійно-педагогічної діяльності студентів у процесі оволодіння робітничою професією, що базується на системному, компетентнісному, діяльнісному, особистісно-контекстному підході та включає цільовий, методичний, змістовий, організаційно-діяльнісний, оцінно-результативний блоки. Встановлено, що розроблена модель ефективно функціонує при виконанні комплексу педагогічних умов, що забезпечують формування мотивації студентів до професійно-педагогічної діяльності: організація навчання в умовах виробничого ПТО; усвідомлення студентами мети професійної підготовки та підвищення кваліфікації; включення в процес підготовки комплексу навчально-виробничих завдань, підібраних з урахуванням контекстного підходу; психолого-педагогічний супровід процесу професійної підготовки. |
URI: | https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10963 |
Appears in Collections: | Статті, тези доповідей |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.