Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/10963
Title: Actualization Of Learning Motives As A Way Of Forming Applicants For Higher Education In Pedagogical Specialties
Other Titles: Актуалізація мотивів навчання як спосіб формування у здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей
Authors: Hedzyk, Andrii
Kozeruk, Yuliia
Kaliy, Vasyl
Kolodyazhna, Alla
Li, Lі
Kharchenko, Inna
Гедзик, Андрій
Козерук, Юлія
Калій, Василь
Колодяжна, Алла
Лі, Лі
Харченко, Інна
Keywords: мотиви
вища освіта
технології навчання
Motives
Higher education
Teaching technology
Issue Date: 2022
Citation: Actualization of Learning Motives as a Way of Forming Applicants for Higher Education in Pedagogical Specialties [Electronic resource] / А. Hedzyk, Yu. Kozeruk, V. Kaliy [and athers] // International Journal of Computer Science and Network Security. – 2022. – Vol. 22, № 5. – Pp. 635-639. – Режим доступу : http://paper.ijcsns.org/07_book/202205/20220588.pdf. – Заголовок з екрану.
Abstract: Theoretically substantiated structural and functional model of the formation of students' motivation for professional and pedagogical activities in the process of mastering a working profession, based on a systemic, competence-based, activity-based, personality-oriented and contextual approach and including the target, methodological, content, organizational and activity, evaluation and performance blocks. It has been established that the developed model effectively functions when fulfilling a set of pedagogical conditions that ensure the formation of students' motivation for professional and pedagogical activities: organization of training in the conditions of an industrial vocational education environment; students' awareness of the purpose of professional training and professional development; inclusion in the process of preparing a set of training and production tasks, selected taking into account the contextual approach; psychological and pedagogical support of the professional training process.
Description: Теоретично обґрунтована структурно-функціональна модель формування мотивації професійно-педагогічної діяльності студентів у процесі оволодіння робітничою професією, що базується на системному, компетентнісному, діяльнісному, особистісно-контекстному підході та включає цільовий, методичний, змістовий, організаційно-діяльнісний, оцінно-результативний блоки. Встановлено, що розроблена модель ефективно функціонує при виконанні комплексу педагогічних умов, що забезпечують формування мотивації студентів до професійно-педагогічної діяльності: організація навчання в умовах виробничого ПТО; усвідомлення студентами мети професійної підготовки та підвищення кваліфікації; включення в процес підготовки комплексу навчально-виробничих завдань, підібраних з урахуванням контекстного підходу; психолого-педагогічний супровід процесу професійної підготовки.
URI: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10963
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1.pdf198,2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.