Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/5436
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБаценко, Людмила Миколаївна-
dc.contributor.authorБаценко, Людмила Николаевна-
dc.contributor.authorBatsenko, Lyudmila-
dc.date.accessioned2018-03-01T09:11:26Z-
dc.date.available2018-03-01T09:11:26Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationБаценко Л. М. Практичні аспекти компетентності керівника [Електронний ресурс] / Л. М. Баценко // Вісник ХНАУ ім. В.В. Докучаєва. - Сер. «Економічні науки». - 2015. - № 3. - С. 215-221.uk_UK
dc.identifier.urihttp://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/5436-
dc.descriptionCompetitiveness of the personnel is formed as the cumulative index of those qualities and features, through which a particular employee is better than the other on the position in the point of view of the organization, and by which organization gives him the advantage. The objective of its characteristics include competence, work experience, education, health, labour productivity, the contribution of this employee to the performance of the enterprise, etc. Therefore, it should be noted that modern requirements to human activity in any economic sector require a competence in the first place. Talking about potential, about its ability in the future to solve more complex management tasks than those with whom he faced in the first place it is necessary to assess the level of development of its competences. The article proposed to use the following clusters of competencies for the category "Leaders": the professional, cognitive, social and personal, for which you can define the level of competence of the manager. Assessment of competence opens up the following features. First, it allows you to establish personal development plans, which are designed to neutralize the growing gap between professional requirements and the existing level of competence for each employee. Secondly, employees getting information about your own level of competence, are aware of, in which direction it is necessary to improve their vocational qualification characteristics, socio-psychological and moral-ethical qualities. Thirdly, the assessment of competence allows you to identify key employees, which depends on the socio-economic results of the company.uk_UK
dc.description.abstractУ статті розглянуто теоретичні аспекти поняття «компетентність». Викладено опис розробленої методики визначення рівня компетентності , що включає в себе професійні, когнітивні і соціальні та особистісні компетенції. Визначено можливість використання моделі компетенцій як способу визначення ефективності праці керівника. В статье рассмотрены теоретические аспекты понятия «компетентность». Изложено описание разработанной методики определения уровня компетентности, включающей в себя профессиональные, когнитивные, социальные и личностные компетенции. Определена возможность использования модели компетенций как способа определения эффективности труда.uk_UK
dc.language.isootheruk_UK
dc.publisherХНАУ ім. В.В. Докучаєваuk_UK
dc.subjectкомпетентністьuk_UK
dc.subjectрівень компетентностіuk_UK
dc.subjectкомпетенціїuk_UK
dc.subjectкомпетентностьuk_UK
dc.subjectуровень компетентностиuk_UK
dc.subjectкомпетенцииuk_UK
dc.subjectcompetenceuk_UK
dc.subjectcompetency leveluk_UK
dc.titleПрактичні аспекти компетентності керівникаuk_UK
dc.title.alternativeПрактические аспекты компетентности руководителяuk_UK
dc.title.alternativePractical aspects of the leader’s competenceuk_UK
dc.typeOtheruk_UK
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ КОМПЕТЕНТНОСТІ КЕРІВНИКА.pdf229,29 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.