Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/6069
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКлочкова, Тетяна Іванівна-
dc.contributor.authorКобжев, Олександр Миколайович-
dc.contributor.authorКлочкова, Татьяна Ивановна-
dc.contributor.authorКобжев, Александр Николаевич-
dc.contributor.authorKlochkova, Tetiana Ivanivna-
dc.contributor.authorKobzhev, Oleksandr Mykolaiovych-
dc.date.accessioned2018-08-14T13:11:03Z-
dc.date.available2018-08-14T13:11:03Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationКлочкова Т. І. Сутність впровадження інновацій в освітню діяльність вищого навчального закладу [Електронний ресурс] / Т. І. Клочкова, О. М. Кобжев // Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» : Тем. вип. «Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання». – К. : Гнозис, 2017. – Вип. 37(3), Том II (22). – С. 24-31.uk_UK
dc.identifier.urihttp://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/6069-
dc.descriptionThe article focuses on the definition of innovations in educational activities context and determines innovations as proposals for qualitative change in pedagogical materials, approaches, and values that are perceived as new by individuals who comprise a formal education system. It has been revealed the essence of the innovation process which is introduced in the activities of higher education institution. The authors characterize the antiinnovative barriers which impede the effective implementation of innovations at the present stage. These main barriers facing innovations are grouped into three categories: faculty-related (lack of academic staff understanding of the innovations; innovations which are in no line with faculty staff’s values and beliefs; negative attitude triggered by the additional workload), system-related (poor communication and lack of trust between change agents and innovation champions; lack of appropriate resources to support innovations; insufficient professional development and support for academics; failure to fill up the gap between rhetoric and reality; scepticism caused by previous failed attempts at innovation) and university-related (lack of support for innovations; lack of support from senior management; inadequate university-based resources; student difficulties in adapting to innovations implemented by academic staff). The principles of the organisation of the innovation implementation process in educational activities are clarified. The article provides for the identification and description of the factors influencing the successful implementation of innovations in educational process of modern higher educational institution, such as motivation, communication, commitment, realistic and proper evaluation, institutionalisation.uk_UK
dc.description.abstractУ статті визначено сутність поняття «інновації» у контексті здійснення освітньої діяльності та сутність реалізації інноваційного процесу у межах діяльності вищого навчального закладу. Охарактеризовано антиінноваційні бар’єри, що заважають ефективному впровадженню інновацій на сучасному етапі, а саме: перешкоди з боку професорсько-викладацького складу, перешкоди, пов’язані з системою та університетом. З’ясовано принципи організації процесу впровадження інновацій в освітню діяльність. Визначено та схарактеризовано фактори, що впливають на успішність впровадження інновацій у навчальний процес сучасного вищого навчального закладу. В статье определена сущность понятия «инновации» в контексте осуществления образовательной деятельности и сущность инновационного процесса в рамках деятельности высшего учебного заведения. Охарактеризованы антиинновационные барьеры, которые препятствуют эффективному внедрению инноваций на современном этапе, а именно: препятствия со стороны профессорско-преподавательского состава, препятствия, связанные с системой и университетом. Выяснены принципы организации процесса внедрения инноваций в образовательную деятельность. Определены и охарактеризованы факторы, влияющие на успешность внедрения инноваций в учебный процесс современного высшего учебного заведения.uk_UK
dc.language.isootheruk_UK
dc.publisherГнозисuk_UK
dc.subjectсистема вищої освітиuk_UK
dc.subjectосвітня діяльністьuk_UK
dc.subjectвищий навчальний закладuk_UK
dc.subjectсистема высшего образованияuk_UK
dc.subjectобразовательная деятельностьuk_UK
dc.subjectвысшее учебное заведениеuk_UK
dc.subjectthe system of higher educationuk_UK
dc.subjecteducational activitiesuk_UK
dc.subjecthigher educationuk_UK
dc.titleСутність впровадження інновацій в освітню діяльність вищого навчального закладуuk_UK
dc.title.alternativeСущность внедрения инноваций в образовательную деятельность высшего учебного заведенияuk_UK
dc.title.alternativeThe Essence of Innovation Implementation in the Educational Activities of Higher Educational Institutionuk_UK
dc.typeOtheruk_UK
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.