Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6886
Назва: Особливості визначення конкурентних переваг продукції сільськогосподарського підприємства
Інші назви: Особенности определения конкурентных преимуществ продукции сельскохозяйственного предприятия
Features of determination of competitive advantages of products of agricultural enterprises
Автори: Шумкова, Олена Володимирівна
Корнієнко, Ярослава Станіславівна
Шумкова, Елена Владимировна
Корниенко, Ярослава Станиславовна
Shumkova, Olena Volodymyrivna
Kornienko, Yaroslava Stanislavivna
Ключові слова: конкуренція
конкурентоспроможність
сільськогосподарське підприємство
конкуренция
конкурентоспособность
сельскохозяйственное предприятие
competition
competitiveness
agricultural enterprise
Дата публікації: 2019
Бібліографічний опис: Шумкова О. В. Особливості визначення конкурентних переваг продукції сільськогосподарського підприємства [Електронний ресурс] / О. В. Шумкова, Я. С. Корнієнко // Інфраструктура ринку. - 2019. - №29. – С. 330-335. - Режим доступу : http://www.market-infr.od.ua/uk/29-2019 - Заголовок з екрану
Короткий огляд (реферат): У статті авторами розглянуто питання визначення та дослідження конкурентних переваг продукції сільськогосподарського підприємства. Визначено, оцінка конкурентоспроможності сільськогосподарського підприємства та його продукції може бути проведена на основі аналізу його конкурентного потенціалу, який доцільно розглядати з позиції ресурсів забезпечення конкурентоспроможності. За допомогою SWOT-аналізу авторами досліджено головні конкурентні переваги сільськогосподарського підприємства, яке виступило об’єктом дослідження. На основі проведеного SWOT-аналізу автори розробили та пропонують до впровадження нові маркетингові заходи, дія яких на практиці покращить стан даного сільськогосподарського підприємства, виведе його на новий маркетинговий рівень. У статті проведено аналіз показників цінової конкуренції сільськогосподарського підприємства. Також автори, на основі проведеного аналізу, запропонували стратегічні напрямки розвитку підприємства. В статье авторами рассмотрены вопросы определения и исследования конкурентных преимуществ продукции сельскохозяйственного предприятия. Определено, оценка конкурентоспособности сельскохозяйственного предприятия и его продукции может быть проведена на основе анализа его конкурентного потенциала, который целесообразно рассматривать с позиции ресурсного обеспечения конкурентоспособности. С помощью SWOT-анализа авторами исследованы главные конкурентные преимущества сельскохозяйственного предприятия, которое выступило объектом исследования. Базируясь на проведенном SWOT-анализе, авторы разработали и предлагают для использования новые маркетинговые решения, действие которых на практике улучшит благосостояние анализируемого сельскохозяйственного предприятия и выведет его на новый маркетинговый уровень. В статье проведен анализ показателей ценовой конкуренции сельскохозяйственного предприятия. Также авторы, на основе проведенного анализа, предложили стратегические направления развития предприятия.
Опис: At the present stage of development of the agricultural complex of Ukraine one of the promising areas is to produce competitive products of the agricultural enterprises. The purpose of the article is to study the peculiarities of determining the competitive advantages of agricultural enterprises and search of strategic solutions for their improvement. In the article the authors consider the issues of determining and researching the competitive advantages of agricultural enterprises. The concept of competitiveness is interpreted and analyzed depending on the economic object being considered. It is determined that the assessment of the competitiveness of an agricultural enterprise and its products can be carried out on the basis of an analysis of its competitive potential, which should be considered from the standpoint of resources for ensuring competitiveness. The authors investigated the main competitive advantages of an agricultural enterprise by using SWOT-analysis. By focusing on the relationship of strengths and weaknesses with market opportunities and marketing threats, it is possible to develop and implement new marketing measures, which in practice will improve the state of this agricultural enterprise and bring it to a new level. It is necessary to introduce new production technologies, to formulate goals and strategies, to enter new markets and introduce new types of products. The article analyzes the indicators of price competition of agricultural enterprises. The assessment of the competitiveness of products consists in researching the needs of customers, market requirements, the level of prices for goods and its cost. Therefore, the authors considered the main indicators that influence the competitiveness of the main type of crop production. Increasing the competitiveness of agricultural products can be ensured through the economic and ecological balance of the development of productive forces and the use of productive resources of agricultural production; improvement of the reform of property relations and forms of management; optimization of the mechanism of state support of the domestic commodity producer on the domestic and foreign markets; providing effective financial and credit policy.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.snau.edu.ua/handle/123456789/6886
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ШумковаО.В. Особливості визначення.pdf296,02 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.