Abstract:
У кваліфікаційній роботі досліджено теоретико-методичні основи
управління та адміністрування зовнішньоекономічної діяльності
підприємства. Відображається місце, роль та сутність ЗЕД в менеджменті
підприємства; досліджується внутрішнє та зовнішнє середовище
підприємства при виході на зовнішній ринок та інструменти для цього, що
застосовуються на українських та іноземних підприємствах; напрями
підвищення експортного потенціалу України.
В роботі проаналізовано економічні та фінансові показники діяльності
підприємства, досліджено стан управління зовнішньоекономічної діяльністю.
Встановлено що підприємство спеціалізується на виготовленні 18 видів
клінкерної цегли та бруківки, в компанії працює 160 чоловік. Показники
ефективності експортної діяльності в ТОВ «Керамейя» протягом періоду
дослідження мали позитивну динаміку. Компанія здійснює збут продукції до
ряду країн дальнього та близького зарубіжжя, в до: Білорусі, Казахстану,
країн Балтії, Середньої Азії та Східної Європи.
Основні пропозиції потребують зміни у структурі експортної продукції
з метою підвищення значення питомої ваги високоприбуткової продукції у
загальному обсязі, формування нової схеми забезпечення управлінських
процесів менеджменту експортного потенціалу, розробки інструментів
мінімізації негативних наслідків зміни цін на зовнішніх ринках та коливань
валютного курсу. На основі отриманих результатів дослідження були
розроблені економічні та управлінські заходи щодо вдосконалення системи
менеджменту зовнішньоекономічної діяльності на підприємстві ТОВ
«Керамейя» задля підвищення ефективності ЗЕД та покращення експортної
діяльності компанії, здійснений SWОT-аналіз умов управління експортним
потенціалом, а ще сформульовано, які головні чинники компанії треба брати
до уваги при реалізації вдосконаленої моделі поведінки. Була економічно
обґрунтована доцільність впровадження заходів з вдосконалення ЗЕД на
підприємстві.
Description:
The theoretical and methodological foundations of the management and
administration of the enterprise's foreign economic activity were investigated in the
qualification work. The place, role and essence of the FEA in the management of
the enterprise are reflected; the internal and external environment of the enterprise
when entering the foreign market and the tools for this, which are used in
Ukrainian and foreign enterprises, are studied; directions for increasing the export
potential of Ukraine.
The paper analyzes the economic and financial indicators of the company's
activity, examines the state of foreign economic activity management. It was
established that the enterprise specializes in the production of 18 types of clinker
bricks and paving stones, the company employs 160 people. Performance
indicators of export activity at «Kerameya» LLC during the research period had
positive dynamics. The company sells its products to a number of far and near
foreign countries, including: Belarus, Kazakhstan, the Baltic countries, Central
Asia and Eastern Europe.
The main proposals require changes in the structure of export products in
order to increase the value of the specific weight of highly profitable products in
the total volume, the formation of a new scheme for ensuring the management
processes of export potential management, the development of tools for
minimizing the negative consequences of price changes on foreign markets and
exchange rate fluctuations. On the basis of the research results, economic and
managerial measures were developed to improve the management system of
foreign economic activity at «Kerameya» LLC in order to increase the efficiency
of foreign trade and improve the company's export activity, a SWOT analysis of
the conditions for managing export potential was carried out, and the main factors
of the company were also formulated should be taken into account when
implementing an improved model of behavior. The expediency of implementing
measures to improve environmental protection at the enterprise was economically
justified.