DSpace Repository

Маркетинг відносин в системі управління аграрним підприємством

Show simple item record

dc.contributor.author Упірова, Ольга Олександрівна
dc.contributor.author Upirova, Olga Oleksandrivna
dc.date.accessioned 2023-03-30T11:04:40Z
dc.date.available 2023-03-30T11:04:40Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Факультет економіки та менеджменту ; наук. керівник Т. В. Устік uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10480
dc.description In the qualification work, the theoretical aspects of the analysis of the prerequisites for the formation of the concept of relationship marketing at the enterprise are considered; the peculiarities of innovative management of the competitiveness of an agricultural enterprise are analyzed; a set of theoretical-methodical and practical issues regarding the management system of enterprise relationship formation is characterized. The marketing activity of the enterprise was analyzed; the evaluation of the company's relations with key partners and consumers is substantiated and analyzed; strategies of partnership relations at the enterprise were formed; formed conclusions. theoretical and methodological foundations of the concept of relationship marketing; to form consumer loyalty strategies at the enterprise; application of the customer relationship management system as one of the main elements of increasing customer loyalty; the methodology of the strategy of consumer loyalty management was considered, recommendations were developed regarding the improvement of the marketing activity of the enterprise. Algorithms and key points of CRM system implementation, its advantages and disadvantages are discussed in detail in the work. The possibilities of automating business processes with the help of this system have been determined. The reasons that require the implementation and use of CRM are considered. The objective necessity of organizing the strategic interaction of enterprises and the prospects of applying partnership relations are shown. uk_UA
dc.description.abstract В кваліфікаційній роботі розглянуто теоретичні аспекти аналізу передумов формування концепції маркетингу відносин на підприємстві; проаналізовано особливості інноваційного управління конкурентоспроможністю аграрного підприємства; охарактеризовано сукупність теоретико-методичних та практичних питань щодо системи управління формування відносин підприємства. Проаналізовано маркетингову діяльність підприємства; обґрунтовано та проаналізовано оцінку відносин підприємства з ключовими партнерами та споживачами; сформовано стратегії партнерських відносин на підприємстві; сформовані висновки. теоретико-методичні засади концепції маркетингу відносин. Сформовано стратегії лояльності споживачів на підприємстві; застосування системи управління взаємовідносинами з клієнтами, як однієї із основних елементів підвищення лояльності споживачів; розглянуто методології стратегії управління лояльністю споживачів, розроблені рекомендацій, щодо вдосконалення маркетингової діяльності підприємства. У роботі детально розглянуті алгоритми та ключові моменти впровадження CRM-системи, її переваги та недоліки. Визначено можливості автоматизації бізнес-процесів за допомогою даної системи. Визначено причини, які вимагають впровадження та використання CRM. Показано об'єктивну необхідність організації стратегічної взаємодії підприємств та перспективи застосування партнерських відносин. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher СНАУ uk_UA
dc.subject маркетингове управління uk_UA
dc.subject конкуренція uk_UA
dc.subject маркетингова діяльність uk_UA
dc.subject marketing management uk_UA
dc.subject competition uk_UA
dc.subject marketing activity uk_UA
dc.title Маркетинг відносин в системі управління аграрним підприємством uk_UA
dc.title.alternative Relationship marketing in the agricultural enterprises management system uk_UA
dc.type Other uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account