DSpace Repository

Practical Education Project as an essential tool of self-improving for educators teaching German as a target language

Show simple item record

dc.contributor.author Bereznyak, Oksana Pavlivna
dc.contributor.author Березняк, Оксана Павлівна
dc.date.accessioned 2023-08-11T11:38:02Z
dc.date.available 2023-08-11T11:38:02Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Bereznyak O. Practical Education Project as an essential tool of self-improving for educators teaching German as a target language [Electronic resource] / О. Bereznyak // Tendencies and Challenges for Teaching Foreign Languages in Multicultural Academic Environment : monograph. – Katowice : The University of Technology in Katowice Press, 2023. – Р. 221-231. – Режим доступу : http://www.wydawnictwo.wst.pl/oferta_wydawnicza_oraz_zakup_publikacji/wydawnictwa/tendencies_and_challenges_for_teaching_foreign_languages_in_multicultural_academic_environment/114. – Заголовок з екрану. uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11046
dc.description Метою професійної підготовки будь-якого фахівця має бути формування професійно компетентної, творчої особистості. Професійну компетентність сучасного фахівця (як готовність виконувати свої службові та професійні обов'язки на високому професійному рівні відповідно до сучасних теоретичних і практичних досягнень та досвіду, наближених до міжнародних вимог і стандартів) слід розглядати в єдності трьох її компонентів: мотиваційно-ціннісного, предметно-практичного та саморегулятивно-вольового, які також є аспектами особистості. На основі узагальнення літературних джерел з проблеми дослідження нами визначено структуру ПК майбутніх фахівців, яка має такі складові: компетентність у сфері професійної діяльності; компетентність в інших сферах професійної діяльності; інформаційно-комп'ютерна компетентність; комунікативна компетентність; іншомовна комунікативна компетентність; компетентність у сфері самовизначення та саморегуляції); виробничо-діяльнісна компетентність. uk_UA
dc.description.abstract The purpose of professional training of any specialist should be to form a professionally competent, creative personality. The professional competence of a modern specialist (as a readiness to perform their official and professional duties at a high professional level in accordance with modern theoretical and practical achievements and experience, close to international requirements and standards) should be considered in the unity of its three components: motivational and value, subject and practical, and self-regulatory and volitional, which are also aspects of personality. Based on the generalization of literature sources on the research problem, we have determined the structure of PC of future specialists, which has the following components: competence in the field of professional activity; competence in other areas of professional activity; information and computer competence; communicative competence; foreign language communicative competence; competence in the field of self-determination and self-regulation); production and activity competence. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher The University of Technology in Katowice Press uk_UA
dc.subject professional competence of a modern specialist uk_UA
dc.subject Practical Education Project (PEP) uk_UA
dc.subject international requirements and standards uk_UA
dc.subject професійна компетентність сучасного фахівця uk_UA
dc.subject практичний освітній проект (PEP) uk_UA
dc.subject міжнародні вимоги та стандарти uk_UA
dc.title Practical Education Project as an essential tool of self-improving for educators teaching German as a target language uk_UA
dc.title.alternative Практичний навчальний проект як необхідний засіб самовдосконалення педагогів, що викладають німецьку мову як цільову uk_UA
dc.type Other uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account