Короткий опис(реферат):
Кваліфікаційна робота спрямована на обґрунтування теоретико-методологічних, практичних аспектів обліково-контрольного процесу розрахунків з споживачами комунальних послуг та обґрунтування пріоритетних напрямів вдосконалення в контексті тематики дослідження..
У роботі узагальненітеоретичні аспекти обліково-контрольного процесу розрахунків з споживачами комунальних послуг. Запропоновано авторське визначення терміну «розрахунки».
Здійснено оцінку показників діяльності досліджуваного суб’єкта господарювання. Встановлено, що комунальному підприємству необхідно переглянути стратегію діяльності з метою удосконалення підходу щодо управління дебіторською заборгованістю, яка динамічно зростає у вартісному вимірі та займає домінуючу позицію у майновому потенціалі. За результатами проведеної оцінки доведено, що ситуація щодо фінансового стану є критичною, вимагає імплементації дієвих заходів, які сприятимуть трансформуванню збитків у прибутки.У роботі детально розглянуто організацію бухгалтерського облікурозрахунків з споживачами комунальних послуг, ідентифіковано недоліки які мають місце. Запропоновано способи удосконалення обліку за допомогою використання спеціалізованого програмного забезпечення.
Охарактеризовано систему внутрішнього контролюдосліджуваного комунального підприємства щодо розрахунків зі споживачами комунальних послуг. Досліджено особливості проведення інвентаризації в досліджуваного суб’єкті господарювання.
У роботі ідентифіковані фактори, які впливають на якість аудиту розрахунків із споживачами послуг комунального підприємства, а саме: якість планування аудиторської перевірки; кваліфікація аудитора; дотримання аудитором етичних принципів; дотримання аудитором вимог законів України, міжнародних стандартів аудиту та інших нормативних документів; якість та своєчасність отримання від підприємства інформації, даних бухгалтерського обліку; якість методичного забезпечення; якість програмно-технічного забезпечення; обмеженість: у часі, інформації, ресурсах.
Визначені показники, які доцільно брати за основу визначення якості аудиту розрахунків із споживачами комунальних послуг: дотримання умов договору щодо проведення аудиту; дотримання стратегії та плану аудиторської перевірки; дотримання вимог законодавчо-нормативних документів у процесі надання послуг з аудиту; якісне фіксування у робочій документації результатів виконання аудиторських процедур; ідентифікація та якісне виконання аудиторських процедур; якісна підготовка звіту аудитора, його презентація та надання актуальних рекомендацій.
Запропоновані для використання у процесі аудиту розрахунків споживачів з комунальним господарством за послуги робочі документи,використання яких на практиці сприятиме якісному виконанню аудиторських процедур, посиленню аргументованості Звіту аудитора та підвищення якості аудиторської перевірки.
Суть розробки, основні результати:
The qualification work is aimed at substantiating the theoretical and methodological, practical aspects of the accounting and control process of settlements with utility consumers and substantiating the priority areas of improvement in the context of the research topic.
The work summarizes the theoretical aspects of the accounting and control process of settlements with utility consumers. The author's definition of the term «calculations» is proposed. The performance indicators of the business entity under study were assessed. It has been established that the utility company needs to review its strategy of activity in order to improve the approach to managing receivables, which is dynamically growing in terms of value and occupies a dominant position in property potential. Based on the results of the assessment, it was proved that the situation regarding the financial condition is critical, requiring the implementation of effective measures that will contribute to the transformation of losses into profits. Ways to improve accounting using specialized software are proposed.
The system of internal control of the studied utility enterprise regarding settlements with consumers of utility services is characterized. Peculiarities of conducting an inventory in the studied business entity were studied.
The work identifies factors that affect the quality of the audit of settlements with consumers of utility services, namely: the quality of audit planning; qualifications of the auditor; compliance by the auditor with ethical principles; compliance by the auditor with the requirements of the laws of Ukraine, international audit standards and other regulatory documents; quality and timeliness of receiving information and accounting data from the enterprise; quality of methodological support; software quality; limitations: in time, information, resources.
The indicators that should be taken as a basis for determining the quality of the audit of settlements with consumers of communal services have been determined: compliance with the terms of the contract regarding the audit; compliance with the audit strategy and plan; compliance with the requirements of legislative and regulatory documents in the process of providing audit services; high-quality recording of the results of audit procedures in work documentation; identification and quality performance of audit procedures; high-quality preparation of the auditor's report, its presentation and provision of relevant recommendations.
Proposed working documents for use in the audit process of consumer settlements with utilities for services, the use of which in practice will contribute to the high-quality performance of audit procedures, strengthening the argumentation of the auditor's report and improving the quality of the audit.