Короткий опис(реферат):
У кваліфікаційній роботі комплексно розглянуто теоретичні засади та практичні аспекти управління маркетинговими ризиками і можливостями на прикладі провідного вітчизняного виробника імунобіологічних, діагностичних та лікувальних препаратів ветеринарного призначення - ДП «Сумська біологічна фабрика».
Здійснено ґрунтовне уточнення сутності та змісту понять «маркетингові ризики» та «маркетингові можливості» на основі критичного аналізу наукових джерел. Запропоновано авторське бачення даних дефініцій з позиції системного та комплексного підходів. Розроблено розширену класифікацію маркетингових ризиків за рівнем виникнення та сферою впливу. Вивчено специфіку маркетингових можливостей у біологічній галузі в сучасних умовах її інтенсивного розвитку.
Здійснено ретельний аналіз господарсько-фінансової діяльності ДП «Сумська біологічна фабрика», досліджено стан її внутрішнього та зовнішнього маркетингового середовища. На основі експертного опитування здійснено кількісну оцінку рівня маркетингових ризиків підприємства та виявлено наявні маркетингові можливості для його подальшого розвитку.
Розроблено конкретні заходи та рекомендації щодо реагування на пріоритетні маркетингові ризики ДП «Сумська біологічна фабрика» та шляхи ефективного використання її маркетингових можливостей. Сформовано структурно-логічну схему і алгоритм формування цілісної системи управління маркетинговими ризиками і можливостями на підприємстві, запропоновано заходи з використання маркетингових можливостей та мінімізації маркетингових ризиків ДП «Сумська біологічна фабрика».
Суть розробки, основні результати:
The qualification work comprehensively covers the theoretical foundations and practical aspects of managing marketing risks and opportunities on the example of a leading domestic manufacturer of immunobiological, diagnostic and therapeutic preparations for veterinary use - State Enterprise «Sumy Biological Factory». An in-depth clarification of the essence and content of the concepts of «marketing risks» and «marketing opportunities» was carried out on the basis of a critical analysis of scientific sources. The author's vision of these definitions from the standpoint of systemic and integrated approaches is proposed. An expanded classification of marketing risks by the level of occurrence and scope of influence has been developed. The specifics of marketing opportunities in the biological industry in the current conditions of its intensive development have been studied. A thorough analysis of the economic and financial activities of the State Enterprise «Sumy Biological Factory» was carried out, the state of its internal and external marketing environment was investigated. A quantitative assessment of the level of marketing risks of the enterprise was carried out on the basis of an expert survey, and the existing marketing opportunities for its further development were identified. Specific measures and recommendations have been developed to respond to priority marketing risks of the State Enterprise «Sumy Biological Factory» and ways to effectively use its marketing opportunities. A structural and logical scheme and algorithm for forming an integral system for managing marketing risks and opportunities at the enterprise has been formed, proposed measures to use marketing opportunities and minimize marketing risks of State Enterprise "Sumy Biological Factory".