Короткий опис(реферат):
В кваліфікаційній роботі розкрито зміст поняття
конкурентоспроможність, визначено як науковці розглядають це питання,
проведено бібліографічне дослідження трактування поняття. Обгрунтовано, що
важливе місце в досягненні конкурентоспроможності сільськогосподарського
підприємства займає конкурентоспроможність продукції, що виробляється
ними, оскільки цей фактор є результатом досягнення підприємством
запланованих ефектів від своєї діяльності, і від цього залежить поточний стан і
розвиток усіх інших факторів. У кваліфікаційній роботі розглянуто проблеми
сільськогосподарського підприємства з якими воно стикається при
невизначеності та ризику як елементів об’єктивної реальності, які
безпосередньо впливають на його конкурентоспроможність. В роботі
проведено аналіз діяльності підприємства ТОВ АФ «Псьол» Сумського району
Сумської області та його фінансового забезпечення. В умовах ринкової
економіки невизначеність та ризик постійно супроводжують діяльність
суб’єктів господарювання. Доведено, що основними критеріями визначення
підприємницьких факторів ризику є джерело їх виникнення (зовнішні та
внутрішні фактори) та ступінь впливу (фактори прямої та непрямої дії), які
можуть змінювати окремі параметри підприємства, що призведе до відхилення
фактичні результати виконаних операцій від прогнозованих. Доведено, що
забезпечення високого рівня антикризового менеджменту передбачає
формування та впровадження ефективної системи управління, яка має
забезпечити мінімізацію негативних наслідків підприємницького ризику.
Результати дослідження дозволили висунути гіпотезу про те, що фактори, що
впливають на формування системи антикризового менеджменту, описуються та
вимірюються статистичними та експертними показниками. Проведене
дослідження показує, що основним критерієм покращення антикризового
менеджменту сільськогосподарського підприємства на ринку є ефективність
маркетингової діяльності, наявність оновлення матеріальнотехнічної бази, умов
для реалізації інвестиційних проектів, тощо. Нами було запропоновано
маркетингові заходи та доведено, що вони мають позитивний вплив на
подальшу діяльність підприємства у вигляді збільшення чистої виручки від
реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) та збільшення клієнтської бази.
Суть розробки, основні результати:
The qualification work reveals the content of the concept of competitiveness,
determines how scientists consider this issue, and conducts a bibliographic study of
the interpretation of the concept. It is substantiated that an important place in
achieving the competitiveness of an agricultural enterprise is occupied by the
competitiveness of the products produced by them, since this factor is the result of the
enterprise achieving the planned effects of its activities, and the current state and
development of all other factors depend on this. The qualification work considers the
problems of an agricultural enterprise that it faces in the face of uncertainty and risk
as elements of objective reality that directly affect its competitiveness. The work
analyzes the activities of the enterprise LLC AF "Psyol" of the Sumy district of the
Sumy region and its financial support. In a market economy, uncertainty and risk
constantly accompany the activities of business entities. It has been proven that the
main criteria for determining business risk factors are the source of their occurrence
(external and internal factors) and the degree of influence (factors of direct and
indirect action), which can change individual parameters of the enterprise, which will
lead to a deviation of the actual results of the performed operations from the
predicted ones. It has been proven that ensuring a high level of anti-crisis
management involves the formation and implementation of an effective management
system, which should ensure the minimization of the negative consequences of
business risk. The results of the study allowed us to put forward the hypothesis that
the factors influencing the formation of the anti-crisis management system are
described and measured by statistical and expert indicators. The study shows that the
main criterion for improving the anti-crisis management of an agricultural enterprise
in the market is the effectiveness of marketing activities, the availability of updated
material and technical base, conditions for the implementation of investment projects,
etc. We proposed marketing measures and proved that they have a positive impact on
the further activities of the enterprise in the form of an increase in net revenue from
the sale of products (goods, works, services) and an increase in the client base.