DSpace Repository

Маркетингове управління конкурентоспроможністю продукції аграрного підприємства

Show simple item record

dc.contributor.author Макаренко, Микола Борисович
dc.contributor.author Makarenko, Mykola Borysovich
dc.date.accessioned 2025-01-17T13:46:46Z
dc.date.available 2025-01-17T13:46:46Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Факультет економіки та менеджменту ; наук. керівник В. В. Макарова uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/13170
dc.description The qualification work is devoted to finding ways to improve marketing management of the competitiveness of agricultural enterprise products. The first section examines the theoretical and methodological foundations of marketing management of the competitiveness of agricultural products, defines the essence and criteria of the competitiveness of agricultural products, characterizes the factors that form its level, and analyzes the current state of the agricultural product market. In addition, the author considers models of product competitiveness management. The second section presents the organizational and economic characteristics of the studied enterprise, analyzes its marketing activities. In addition, an assessment of the level of competitiveness of agricultural products of the enterprise was carried out, its SWOT analysis was conducted and the relationship between the competitiveness of products and the competitiveness of the enterprise as a whole was determined. The third section substantiates the directions of strategic management of product competitiveness. The idea of producing a new type of agricultural product is substantiated. Based on the conducted PESTEL analysis, the possibility of exporting agricultural products to international markets by the enterprise is considered and substantiated. The economic efficiency of organic soybean production is assessed and the advantages of organic agricultural production for an agricultural enterprise are determined. uk_UA
dc.description.abstract Кваліфікаційна робота присвячена пошуку шляхів удосконалення маркетингового управління конкурентоспроможністю продукції аграрного підприємства. В першому розділі досліджено теоретико-методологічні основи маркетингового управління конкурентоспроможністю аграрної продукції, визначено сутність та критерії конкурентоспроможності аграрної продукції, охарактеризовано фактори, що формують її рівень, проаналізовано сучасний стан ринку аграрної продукції. Крім того автором розглянуто моделі управління конкурентоспроможністю продукції. В другому розділі представлено організаційно-економічну характеристику досліджуваного підприємства, проаналізовано його маркетингову діяльність. Крім того, здійснено оцінювання рівня конкурентоспроможності с.-г. продукції підприємства, проведено його SWOT-аналіз та визначено взаємозв’язок між конкурентоспроможністю продукції та конкурентоспроможності підприємства загалом. В третьому розділі обґрунтовано напрями стратегічного управління конкурентоспроможністю продукції. Обґрунтовано ідею випуску нового виду аграрної продукції. На основі проведеного PESTEL-аналіз розглянуто та обґрунтовано можливість експорту підприємством аграрної продукції на міжнародні ринки. Здійснено оцінювання економічної ефективності виробництва органічної сої та визначено переваги виробництва органічного виробництва с.-г. продукції ля аграрного підприємства. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher СНАУ uk_UA
dc.subject онкурентоспроможність uk_UA
dc.subject аграрний бізнес uk_UA
dc.subject управління конкурентоспроможністю продукції uk_UA
dc.subject competitiveness uk_UA
dc.subject agricultural business uk_UA
dc.subject product competitiveness management uk_UA
dc.title Маркетингове управління конкурентоспроможністю продукції аграрного підприємства uk_UA
dc.title.alternative Marketing management of the competitiveness of agricultural enterprise products uk_UA
dc.type Other uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account