Abstract:
Сучасна світова економіка все більше набуває віртуального характеру -
віртуальні банки, магазини, бібліотеки, біржі вже стали невід'ємною частиною
реальності. Новітні інформаційні системи спричинили не лише якісні зміни у
русі фінансових і реальних інвестицій, товаропотоків та управлінні
виробництвом, але й сприяли інтернаціоналізації майже всіх сегментів ринку.
Інтернет відкриває свої можливості та ресурси для всіх без винятку,
забезпечуючи рівні умови доступу. Зростання конкуренції на цьому ринку
сприяло усуненню бар'єрів для входу. В результаті доступ до світового ринку
електронного бізнесу отримують не лише компанії з промислово розвинених
країн, як це було раніше, але й представники держав, що розвиваються.
Об’єднуючи широкий спектр постачальників, споживачів, інвесторів і
державних установ, електронна комерція сприяє веденню масштабнішої та
ефективнішої підприємницької діяльності. Це надає компаніям значно більшу
автономію у виконанні їхніх основних функцій.
В роботі представлена характеристика Інтернет-торгівлі як сучасного
інструменту реалізації товарів і послуг, заснованого на застосування нових
інформаційних технологій для укладення комерційних угод і управління
процесами виробництва. Обґрунтовано, що Інтернет торгівля є важливою
складовою електронної комерції, як специфічної форми торгівлі, яка має на
увазі принципово новий спосіб придбання, реалізації та поширення товарів і
послуг, регулюється визнаними в міжнародному праві багатосторонніми
правилами торгівлі. Визначено і узагальнені функції Інтернет-торгівлі,
представлені основні переваги її застосування. Доведено необхідність
сегментування ринку Інтернет-торгівлі, яке дозволить підвищити
ефективність формування товарної, цінової, збутової політики підприємства.
Розглядаються особливості, специфіка і проблеми розвитку
електронного бізнесу в Україні. Поділено споживачів товарів та послуг через
мережу Інтернет за шістьома групами лояльності до онлайн-торгівлі.
Визначено критерії електронного маркетингу. Окреслено напрямки розвитку
онлайн роздрібної торгівлі.
Description:
The modern world economy is increasingly becoming virtual - virtual banks,
shops, libraries, and stock exchanges have already become an integral part of reality.
The latest information systems have caused not only qualitative changes in the
movement of financial and real investments, commodity flows, and production
management, but also contributed to the internationalization of almost all market
segments.
The Internet opens its opportunities and resources to everyone without
exception, ensuring equal access conditions. The growth of competition in this
market has contributed to the elimination of barriers to entry. As a result, access to
the global e-business market is gained not only by companies from industrialized
countries, as was the case before, but also by representatives of developing countries.
By bringing together a wide range of suppliers, consumers, investors, and
government agencies, e-commerce contributes to conducting larger and more
efficient business activities. This gives companies much greater autonomy in
performing their main functions.
The paper presents a characteristic of Internet commerce as a modern tool for
the sale of goods and services, based on the use of new information technologies for
concluding commercial agreements and managing production processes. It is
substantiated that Internet commerce is an important component of electronic
commerce, as a specific form of trade, which implies a fundamentally new way of
acquiring, selling and distributing goods and services, regulated by multilateral trade
rules recognized in international law. The functions of Internet commerce are
defined and generalized, the main advantages of its application are presented. The
need for segmentation of the Internet commerce market is proven, which will allow
increasing the efficiency of forming a product, price, and sales policy of the
enterprise.
The features, specifics and problems of the development of electronic
business in Ukraine are considered. Consumers of goods and services via the Internet
are divided into six groups of loyalty to online commerce. The criteria of electronic
marketing are determined. The directions of development of online retail are
outlined.