Abstract:
Робота складається із змісту, загальної характеристики роботи та її кваліфікаційних ознак, , огляду досліджень за обраною темою, розділів основної частини, висновків за результатами досліджень та формулювань перспектив досліджень (українською та англійською мовами).
Сформульовано мету, задачі, об’єкт та предмет дослідження, методи наукового дослідження.
Результати досліджень дозволяють виявити з-поміж трьох моделей стержневих сталевих оболонок модель, що буде потребувати найменших витрат металу, тобто буде найлегшою.
Аналіз публікацій та досліджень встановив, що сітчасті циліндричні оболонки покриття є одними з найбільш ефективних конструктивних рішень для перекриття великих прольотів у будівлях та спорудах. Завдяки малій вазі, високій несучій здатності та економічності вони широко застосовуються в сучасному будівництві. У цьому огляді розглядаються основні етапи розвитку таких конструкцій, методи їхнього проєктування та сучасні тенденції досліджень.
Сітчасті циліндричні оболонки покриття є перспективними та економічно ефективними конструкціями, що поєднують високу несучу здатність, малу вагу та естетичну привабливість. Сучасні дослідження спрямовані на покращення методів розрахунку, впровадження інноваційних матеріалів та технологій, що дозволяє розширити сфери застосування таких конструкцій у будівництві.
В основній частині наведено опис трьох скінченоелементих схем сітчастої сталевої злегшеної циліндричної оболонки покриття з розміром в плані 6,0х12,0 м. Оболонка має два дві торцеві діафрагми жорсткості у вигляді плоских ферм з трубчатих елементів, бортових елементів, що сприймають зусилля розпору, що накопичуються в стержньовій конструкції стержньової поверхні. Конструкція спирається на колони в чотирьох кутах. Кожна з чотирьох моделей відрізняється одна від одної лише значенням стріли підйому (f1=2,4 м; f2=2,0 м ; f3=1,6 м), а решта геометричних та конструктивних параметрів залишаються незмінними.
В результаті статичного розрахунку порівняно показники напружено-деформованого стану трьох моделей.
За даними статичного розрахунку в модулі «Метал» згідно заданих параметрів конструювання за ДБН «Сталеві конструкції» прийнято нові профілі конструктивних груп стержнів конструкцій. За новими параметрами жорсткостей перерізів стержнів сітчастої циліндричної оболонки обчислено вагу кожної моделі.
У висновках встановлено, що при зміні величини стріли підйому змінюється напружений й деформований стержнів поля оболонки й інших конструктивних груп її елементів. Чим вища стріла підйому моделі, тим менш деформативною вона є й тим менше напруженою. І, навпаки, чим більше поверхня прямує до площини, тим більші зусилля виникають в елементах такої оболонки й тим більші прогини відзначаються в середині поля оболонки. Чим більше висота стріли підйому оболонки, тим вона є більш стійкою, хоча всі моделі, що досліджувалися, мають великий запас загальної стійкості. Загальна деформативність для всіх варіантів знаходиться в допустимих межах, тобто не перевищую гранично допустимого значення, обумовленого нормами. Вага моделей №1 та №2 (із різницею їх стріли підйому в 0,5 м) виявилася майже однаковою, а вага моделі №3 - найбільшою. За критерієм матеріальної ефективності найбільш ефективною вважатимемо модель №2 з-поміж варіантів, які досліджувалися.
Апробація результатів роботи
Робота апробована в рамках тез та виступу на конференції.
Срібняк Н.М., Галушка С.А., Безсонов К.С., Андрушечко Ю.О. Ефективні сталеві конструкції для покриття будівель. Міжнародна науково-практична конференція «GLOBAL TRENDS IN SCIENCE AND EDUCATION» 10-12.03.2025 року Київ, Україна
Description:
The work consists of the table of contents, general characteristics of the work and its qualification features, review of research on the chosen topic, sections of the main part, conclusions based on the results of research and formulation of research prospects (in Ukrainian and English).
The aim, objectives, object and subject of the study, methods of scientific research are formulated.
.
The research results allow us to identify the model that will require the least metal consumption, i.e., the lightest, among the three models of core steel shells.
The analysis of publications and research has shown that mesh cylindrical roofing shells are one of the most effective structural solutions for covering large spans in buildings and structures. Due to their light weight, high load-bearing capacity and cost-effectiveness, they are widely used in modern construction. This review discusses the main stages of development of such structures, their design methods and current research trends.
Cylindrical mesh shells are promising and cost-effective structures that combine high load-bearing capacity, light weight, and aesthetic appeal. Modern research is aimed at improving calculation methods, introducing innovative materials and technologies, which allows expanding the scope of such structures in construction.
The main part describes three finite element diagrams of a mesh steel lightweight cylindrical cover with dimensions in plan 6.0x12.0 m. The shell has two end stiffening diaphragms in the form of flat trusses made of tubular elements, side elements that absorb the spreading forces accumulated in the core structure of the core surface. The structure is supported by columns in the four corners. Each of the four models differs from each other only in the value of the lifting boom (f1=2.4 m; f2=2.0 m; f3=1.6 m), while the rest of the geometric and design parameters remain unchanged.
As a result of the static analysis, the stress-strain state of the three models was compared. According to the static analysis in the ‘Metal’ module, new profiles of structural groups of structural rods were adopted in accordance with the specified design parameters according to the DBN ‘Steel Structures’. The weight of each model was calculated according to the new parameters of the stiffnesses of the cross-sections of the rods of the mesh cylindrical shell.
The conclusions established that the maximum displacements fz of the nodes of the finite element scheme from the DLC2 for model No. 2 (with LSTS) are 128.% (or 2.3 times) less than the maximum displacements of the nodes of the finite element model No. 1, which indicates a significant stiffness and much lower deformability of the pavement model, where the principle of spatial closed rigid blocks is applied. The numerical experiment confirmed that the load applied to any point of the pavement according to model No. 2 (from closed rigid LSTS blocks) causes resistance, and thus involves all elements in general.
Approval of the research results
The research was tested within the framework of abstracts and a presentation at the conference.
Sribniak N.M., Halushka S.A., Bezsonov K.S., Andrushechko Yu.O. Effective steel structures for building coverings. International scientific and practical conference ‘GLOBAL TRENDS IN SCIENCE AND EDUCATION’ 10-12.03.2025 Kyiv, Ukraine