Abstract:
Аудіювання є важливим компонентом навчання іноземних мов, особливо для студентів немовних факультетів. В умовах надзвичайних ситуацій, таких як пандемії, війна або інші кризи, традиційні форми навчання змінюються, а інтернет-ресурси стають ключовим інструментом для забезпечення безперервності навчального процесу. У статті розглядається використання інтернет-ресурсів для навчання аудіювання студентів-бакалаврів немовних факультетів в Україні під час надзвичайних ситуацій. Оцінюються основні онлайн-платформи, подкасти та відеоматеріали, які допомагають покращити навички слухового сприймання, а також визначаються виклики, пов'язані з використанням інтернет-ресурсів, такі як технічні обмеження та відсутність мотивації студентів. Рекомендується інтегрувати автентичні матеріали та інтерактивні вправи для покращення ефективності навчання.
Description:
Listening comprehension is a crucial aspect of foreign language learning, particularly for students from non-language faculties. In emergency situations such as pandemics, war, or other crises, traditional learning methods are disrupted, and internet resources become essential for ensuring the continuity of the educational process. This paper examines the use of internet resources for teaching listening skills to bachelor students from non-language faculties in Ukraine during emergencies. The study evaluates key online platforms, podcasts, and video materials that aid in improving listening comprehension skills, while also addressing challenges such as technical limitations and student motivation. The paper recommends integrating authentic materials and interactive exercises to enhance learning effectiveness.