Короткий опис(реферат):
Дипломна робота присвячена дослідженню впливу екологічної освіти на формування громадянської свідомості в умовах сучасних глобальних екологічних викликів, таких як зміна клімату, забруднення довкілля, виснаження природних ресурсів та зростання екологічної загрози для здоров’я населення. Екологічна освіта розглядається як стратегічний інструмент підвищення рівня екологічної обізнаності, формування відповідального ставлення до природи та мотивації до активної участі у природоохоронній діяльності.
У роботі проаналізовано теоретичні засади екологічної освіти, її цілі, принципи та роль у формуванні екологічної культури особистості. Проведено аналіз законодавчих і нормативних документів України у сфері екологічної політики та освіти. Значну увагу приділено вивченню рівня екологічної свідомості населення України на основі соціологічних опитувань та аналізу освітніх практик.
Автором розглянуто ефективність реалізації екологічних програм у закладах загальної середньої та вищої освіти, проаналізовано сучасні методики екологічного виховання молоді. Особлива увага приділена інтерактивним та практичним методам, зокрема участі учнів і студентів у проєктній діяльності, екологічних акціях, волонтерських ініціативах, конкурсах, а також співпраці з громадськими організаціями.
У практичній частині дослідження запропоновано комплекс рекомендацій, спрямованих на удосконалення змісту й форм екологічної освіти, активізацію участі молоді у вирішенні екологічних проблем, впровадження міждисциплінарного підходу та розвиток партнерств між школами, університетами, громадами та органами місцевої влади.
Робота має міждисциплінарний характер і базується на використанні сучасних соціологічних, статистичних і аналітичних методів дослідження. Її результати можуть бути використані у сфері екологічної освіти, громадянської освіти та формування екологічної політики на місцевому рівні.
Суть розробки, основні результати:
The bachelor's thesis is devoted to the study of the impact of environmental education on the formation of civic awareness in the context of current global environmental challenges such as climate change, environmental pollution, depletion of natural resources, and increasing ecological threats to human health. Environmental education is viewed as a strategic tool for raising environmental awareness, fostering a responsible attitude toward nature, and motivating active participation in environmental protection activities.
The paper analyzes the theoretical foundations of environmental education, its goals, principles, and its role in shaping the ecological culture of individuals. Legislative and regulatory documents of Ukraine in the field of environmental policy and education are reviewed. Particular attention is paid to the study of the level of environmental awareness among the Ukrainian population based on sociological surveys and the analysis of educational practices.
The author examines the effectiveness of the implementation of environmental programs in general secondary and higher education institutions, as well as current methodologies for youth environmental education. Special emphasis is placed on interactive and practical methods, including student involvement in project activities, environmental campaigns, volunteer initiatives, contests, and collaboration with public organizations.
The practical part of the study presents a set of recommendations aimed at improving the content and forms of environmental education, increasing youth engagement in addressing environmental issues, implementing interdisciplinary approaches, and developing partnerships among schools, universities, communities, and local authorities.
The research is interdisciplinary in nature and is based on modern sociological, statistical, and analytical methods. Its results can be applied in the fields of environmental education, civic education, and the development of local environmental policies.