Короткий опис(реферат):
У роботі досліджено організацію дільниці з ремонту ведучих мостів автотракторної техніки на базі Навчально-практичного центру СНАУ. Проведено аналіз конструктивних особливостей та типових відмов ведучих мостів сучасних колісних тракторів (John Deere, Case IH, New Holland, Fendt), виявлено основні причини зношування підшипників, протікання ущільнень та зносу шестерень. Обґрунтовано технологічну схему дільниці (зони прийому, розбирання, мийки, дефектації, ремонту і збірно-випробувальна) та розроблено виробничу структуру з оптимальною кількістю персоналу, що забезпечує своєчасне обслуговування парку техніки. Описано методику технічного обслуговування та ремонту ведучих мостів з урахуванням діагностики стану мастила, ущільнень, зазорів у зубчатих передачах і підшипниках, а також регулювання зачеплення головної пари за допомогою індикаторних пристроїв. Розроблено пристосування для розборки та складання елементів ведучих мостів, виконано розрахунок на міцність його основних вузлів, що гарантує безпечне та оперативне виконання ремонтних операцій. Розроблено заходи з охорони праці. Розраховано вартість виготовлення пристосування й оснащення дільниці, обґрунтовано річний економічний ефект та окупність інвестицій протягом 5 місяців експлуатації.
Суть розробки, основні результати:
The work examines the organization of a site for the repair of drive axles of auto tractor equipment on the basis of the SNAU Training and Practical Center. An analysis
of the design features and typical failures of drive axles of modern wheeled tractors
(John Deere, Case IH, New Holland, Fendt) was conducted, the main causes of bearing
wear, seal leakage and gear wear were identified. The technological scheme of the site
(reception, disassembly, washing, defect detection, repair and assembly-testing zones)
was substantiated and a production structure with an optimal number of personnel was
developed, ensuring timely maintenance of the fleet of equipment. The methodology
for maintenance and repair of drive axles is described, taking into account diagnostics
of the condition of the lubricant, seals, gaps in gears and bearings, as well as adjustment
of the main pair engagement using indicator devices. A device for disassembling and
assembling drive axle elements has been developed, a calculation of the strength of its
main components has been performed, which guarantees safe and prompt performance
of repair operations. Occupational safety measures have been developed.The cost of
manufacturing the device and equipping the site has been calculated, the annual
economic effect and return on investment during 5 months of operation have been
substantiated.