Abstract:
У роботі розглянуто організацію та технологічні аспекти створення спеціалізованої дільниці з діагностики ходової частини вантажних автомобілів на базі Навчально-практичного центру СНАУ. Проведено аналіз сучасного стану автопарку Сумського району та обґрунтовано актуальність створення дільниці з урахуванням зростання обсягів вантажоперевезень і поширеності імпортних марок. Виконано технологічний розрахунок: визначено перелік основних видів робіт (3D-розвал-сходження, ультразвукова дефектоскопія, гідравлічні випробування амортизаторів, діагностика рульового керування тощо) та необхідне обладнання (Hunter HawkEye Elite, Olympus EPOCH 600, Bosch MSC 1500 тощо); розраховано потребу в персоналі, сплановано структуру та розраховано площі дільниці. Розроблено стенд для перевірки люфтів передніх мостів із універсальною конструкцією та проведено його міцнісний розрахунок. Детально викладено заходи з охорони праці: ідентифікацію шкідливих факторів, технічні та організаційні заходи безпеки, інструктаж персоналу. В економічній частині обґрунтовано ефективність проекту, термін окупності інвестицій складає менше одного року. Запропоновані рішення спрямовані на підвищення точності діагностики, економічної доцільності та безпеки виробничого процесу.
Description:
The study examines the organization and technological aspects of establishing a
specialized chassis-diagnostics section for heavy vehicles at the SNAU Training and
Practice Center. It includes an analysis of the current vehicle fleet in the Sumy region
and justifies the need for such a section in light of growing freight volumes and the
rising prevalence of imported makes. A technological calculation was carried out: the
main service types were identified (3D wheel alignment, ultrasonic defectoscopy,
hydraulic testing of shock absorbers, steering diagnostics, etc.) and the required
equipment specified (Hunter HawkEye Elite, Olympus EPOCH 600, Bosch MSC
1500, etc.); staffing requirements were determined, the organizational structure
planned, and the area of the section calculated. A universal test stand for checking
front-axle play was designed and subjected to strength calculation. Occupational safety
measures are described in detail, including identification of harmful factors, technical
and organizational safety measures, and staff training. The economic analysis
substantiates the project’s efficiency, with an investment payback period of less than
one year. The proposed solutions aim to improve diagnostic accuracy, economic
feasibility, and process safety.