Короткий опис(реферат):
У роботі досліджено питання оптимізації логістичних маршрутів перевезення вантажів на прикладі АТП Сумського НАУ. Основна мета дослідження — зниження витрат на транспортування та підвищення ефективності використання рухомого складу за рахунок побудови нових економічно обґрунтованих маршрутів.
Проаналізовано структуру логістичної системи підприємства, визначено існуючі недоліки у плануванні маршрутів та запропоновано вдосконалені рішення з використанням програмного забезпечення «TopLogistik». Побудовано кільцеві та маятникові маршрути, що дозволили знизити холостий пробіг, покращити використання вантажопідйомності та зменшити експлуатаційні витрати.
У роботі також розглянуто організацію охорони праці при перевезенні вантажів, проаналізовано форми організації праці водіїв, зокрема однозмінну, півторазмінну, двозмінну та тризмінну. Встановлено, що оптимальний графік роботи позитивно впливає на продуктивність праці та безпеку руху.
Здійснено економічне обґрунтування впроваджених рішень. Розрахунки показали, що завдяки оптимізації логістичних маршрутів підприємство зменшило витрати на пальне на понад 144 тис. грн на рік, а період окупності програмного забезпечення становить 5 місяців.
Результати роботи мають практичну цінність для підприємств, які здійснюють інтенсивні перевезення, та можуть бути використані для підвищення ефективності транспортної логістики.
Суть розробки, основні результати:
The work investigates the issue of optimizing logistics routes for cargo
transportation using the example of the ATP of Sumy NAU. The main goal of the
study is to reduce transportation costs and increase the efficiency of rolling stock use
by building new economically justified routes.
The structure of the logistics system of the enterprise is analyzed, existing
shortcomings in route planning are identified and improved solutions are proposed
using the software "TopLogistik". Circular and pendulum routes were built, which
allowed to reduce idle mileage, improve the use of load capacity and reduce
operating costs.
The work also considered the organization of labor protection during cargo
transportation, analyzed the forms of organizing the work of drivers, in particular,
one-shift, one and a half shifts, two-shift and three-shift. It was established that the
optimal work schedule has a positive effect on labor productivity and traffic safety.
An economic justification of the implemented solutions was carried out.
Calculations showed that due to the optimization of logistics routes, the enterprise
reduced fuel costs by more than 144 thousand UAH per year, and the payback period
of the software is 5 months.
The results of the work have practical value for enterprises that carry out
intensive transportation and can be used to increase the efficiency of transport
logistics.