Abstract:
У роботі досліджено особливості організації міжміських перевезень непродовольчих вантажів автотранспортом на прикладі підприємства ТОВ «ЛЕГОС-ТРАНС». Метою дослідження є удосконалення логістичних процесів перевезення з метою підвищення ефективності використання рухомого складу та зниження експлуатаційних витрат.
Проведено аналіз структури вантажопотоків підприємства, досліджено ефективність застосування наскрізної та дільничної систем руху. Розроблено транспортно-технологічну схему доставки, здійснено розрахунки техніко-експлуатаційних показників автопоїздів, побудовано кільцеві маршрути, які сприяють зменшенню порожніх пробігів і підвищенню коефіцієнта використання пробігу.
Окремо розглянуто питання охорони праці, пов’язані з організацією перевезень, включаючи ризики для водіїв і вантажників, протипожежні заходи, вимоги до безпеки навантажувально-розвантажувальних робіт. Визначено оптимальні умови праці, що сприяють підвищенню безпеки персоналу.
Здійснено економічну оцінку ефективності впровадження дільничного методу руху. Результати розрахунків показали, що запропоновані заходи дозволяють зменшити потребу в кількості тягачів та напівпричепів на 83–97%, скоротити час доставки вантажів до 42% та збільшити річний прибуток підприємства на 1,99 млн грн.
Результати кваліфікаційної роботи можуть бути впроваджені на підприємствах, що спеціалізуються на вантажних перевезеннях, для оптимізації логістичних процесів і підвищення рентабельності транспортної діяльності.
Description:
The paper examines the features of organizing intercity transportation of non food cargo by road using the example of LLC "LEGOS-TRANS". The purpose of the
study is to improve logistics processes of transportation in order to increase the
efficiency of the use of rolling stock and reduce operating costs.
An analysis of the structure of the enterprise's cargo flows was conducted, the
effectiveness of the use of end-to-end and section traffic systems was investigated. A
transport and technological delivery scheme was developed, calculations of technical
and operational indicators of road trains were carried out, ring routes were built,
which contribute to reducing empty runs and increasing the mileage utilization rate.
Separately, labor protection issues related to the organization of transportation
were considered, including risks for drivers and loaders, fire prevention measures,
and safety requirements for loading and unloading operations. Optimal working
conditions were determined, which contribute to increasing personnel safety.
An economic assessment of the effectiveness of implementing the district
method of movement was carried out. The results of the calculations showed that the
proposed measures allow reducing the need for the number of tractors and semi trailers by 83–97%, reducing cargo delivery time by 42%, and increasing the annual
profit of the enterprise by 1.99 million UAH.
The results of the qualification work can be implemented at enterprises
specializing in freight transportation to optimize logistics processes and increase the
profitability of transport activities.