Abstract:
В статті розглядається теорія й практика викладання англійської мови в контексті реалізації міжнародних освітніх програм між Україною та Китаєм на прикладі співпраці Сумського національного аграрного університету (СНАУ) та Хенаньського інституту науки й технологій (ХІНТ). Метою статті є вивчення особливостей іншомовної підготовки в контексті реалізації програм бакалаврату Сумського міжнародного коледжу Хенаньського інституту науки і технологій з метою впровадження ефективних підходів до формування іншомовної компетентності.
Description:
The article deals with the theory and practice of teaching English within the framework of international educational programs between Ukraine and China. It specifically highlights the collaboration between Sumy National Agrarian University (SNAU) and Henan Institute of Science and Technology (HIST). The purpose of this article is to examine the specific aspects of foreign language training within the undergraduate programs at Sumy International College of the Henan Institute of Science and Technology and identify effective approaches for developing foreign language competence.