Abstract:
Метою роботи є аналіз дидактичних можливостей цифрових технологій, які використовуються в онлайн навчанні іноземної мови для студентів аграрних ЗВО, зокрема Сумського національного аграрного університету. Зазначено можливості Moodle як основної платформи електронного навчання в університеті. Охарактеризовано функції онлайн-програм Zoom і Google Classroom, а також комунікаційних сервісів Viber і Telegram, за допомогою яких реалізується міжособистісне інтерактивне спілкування іноземною мовою.
Description:
The purpose of the paper is to analyze the didactic possibilities of digital technologies which are used in online foreign language learning for students of agricultural higher education institutions, in particular Sumy National Agrarian University. The capabilities of Moodle as the main e-learning platform at the university are noted. The functions of the online programs Zoom and Google Classroom, as well as the communication services Viber and Telegram, which are applied to implement interpersonal interactive communication in a foreign language, are described.