Abstract:
Об’єктами технологізації в освітній діяльності є: мета, зміст, організаційні форми сприйняття, переробки і представлення інформації, взаємодії суб’єктів освітньої діяльності, процедури їх особистісно-професійної поведінки, самоуправління і творчого розвитку. Продуктами технологізації освітнього процесу виступають особистісні соціально і професійно важливі алгоритми і стереотипи поведінки, мірою доцільності і ефективності яких є успішність і конкурентоспроможність випускників закладу освіти.
Простежується загальна тенденція переходу до розуміння педагогічної технології як педагогічної системи, яка об’єднує три взаємопов’язані компоненти: науковий (педагогічні технології ‒ частина педагогічної науки, що вивчає і розробляє мету, зміст та методи навчання і проектує педагогічні процеси); процесуально-описовий (опис (алгоритм) процесу, сукупність цілей, змісту, методів і засобів для досягнення планованих результатів навчання); процесуально-діючий (здійснення технологічного (педагогічного) процесу, функціонування всіх особистісних, інструментальних і методологічних педагогічних засобів).
У представленій статті проаналізовано зміст поняття «педагогічна технологія», розглянуто основні групи і ключові характеристики акмеологічних технологій та визначено їх роль в освітньому процесі професійно орієнтованого фізичного виховання студентів аграрних спеціальностей.
Description:
The technologization objects in educational activities are: the purpose, content, perception organizational forms, information processing and presentation, subjects interaction of educational activity, their personal and professional behavior procedures, self-management and creative development. The technologization products of the educational process are personal socially and professionally important algorithms and stereotypes of behavior, the expediency measure and effectiveness of which is the success and competitiveness of the educational institutions’ graduates.
There is a general transition trend to understanding pedagogical technology as a pedagogical system, which combines three interrelated components: scientific (pedagogical technologies are a part of pedagogical science that studies and develops the teaching purpose, content and methods and designs pedagogical processes); procedural-descriptive (description (algorithm) of the process, a set of goals, content, methods and means for achieving the planned learning results); procedural-active (technological (pedagogical) process implementation, functioning of all personal, instrumental and methodological pedagogical means).
The concept content of “pedagogical technology” is analyzed, the main groups and key characteristics of acmeological technologies are considered and their role in the educational process of professionally oriented physical education of agricultural specialties’ students are determined in the presented article.