Abstract:
The purpose of the paper is to investigate the essence of emotional intelligence (EI) as an important component for future cynologists’ fruitful work in the sphere of rehabilitation of people who have been affected by the war consiquences. The authors studied the scientific literature on EI and its role in “Human-Human” and “Human-Animal” interactions in the working sphere. The authors determined the existing EI level of students who have Cynology as their major, outlined the theoretic and empiric outcomes, and stated recommendations for improving future cynologists’ professional training.
Description:
Метою статті є дослідження сутності емоційного інтелекту (ЕІ) як важливого компонента плідної роботи майбутніх кінологів у сфері реабілітації людей, які постраждали від наслідків війни. Автори вивчили наукову літературу з ЕІ та його ролі у взаємодії «людина-людина» та «людина-тварина» у трудовій сфері. Автори визначили існуючий рівень ЕІ у студентів, які спеціалізуються за спеціальністю «кінологія», окреслили теоретичні та емпіричні результати, а також сформулювали рекомендації щодо покращення професійної підготовки майбутніх кінологів.