Короткий опис(реферат):
У контексті цифрової трансформації освіти зростає потреба в персоналізованих підходах до навчання, зокрема в галузі мовної підготовки здобувачів. Адаптивні освітні платформи надають нові можливості для підвищення ефективності викладання фахової мови, що особливо важливо в умовах змішаного та дистанційного навчання. У статті проаналізовано ефективність використання адаптивних освітніх платформ у процесі викладання дисциплін гуманітарного циклу, зокрема курсу «Українська мова та академічне письмо» як важливого засобу формування фахової мовної компетентності здобувачів вищої освіти. Метою дослідження є виявлення педагогічного потенціалу адаптивного підходу в персоналізації освітнього процесу, підвищенні якості академічного письма та ефективній інтеграції фахової термінології в професійне мовлення. У дослідженні використано комплекс методів: аналіз наукової літератури, контент-аналіз освітніх платформ, а також порівняльно-аналітичний метод для оцінювання ефективності адаптивного підходу. У результатах дослідження обґрунтовано дидактичну доцільність застосування адаптивних освітніх платформ у процесі викладання академічного письма, окреслено їхні переваги для здобувачів із різним рівнем підготовки – від поетапного засвоєння базових навичок до розвитку вмінь критичного аналізу й наукового формулювання думок. Подано класифікацію освітніх платформ за функціоналом, проаналізовано їхню ефективність у мовній освіті. Запропоновано структурну модель інтеграції адаптивної технології в курс, що дозволяє покращити індивідуальні результати здобувачів, підвищити мотивацію та забезпечити сталість навчального прогресу. У висновках зазначено, що адаптивне навчання сприяє індивідуалізації освітнього процесу, формуванню академічної доброчесності, розвитку мовленнєвої автономії здобувачів та ефективному засвоєнню особливостей фахового мовлення. Результати дослідження відкривають перспективи для подальшого розроблення спеціалізованих моделей цифрової підтримки викладання мовних дисциплін у закладах вищої освіти.
Суть розробки, основні результати:
In the context of the digital transformation of education, there is a growing need for personalized approaches to learning, particularly in the field of language training. Adaptive educational platforms provide new opportunities to improve the effectiveness of teaching a professional language, which is especially important in the context of blended and distance learning. The article analyzes the effectiveness of using adaptive educational platforms in the process of teaching humanities disciplines, in particular the course “Ukrainian Language and Academic Writing” as an important means of forming the professional language competence of higher education students. The purpose of the study is to identify the pedagogical potential of the adaptive approach in personalizing the educational process, improving the quality of academic writing and effective integration of professional terminology into professional speech. The study used a set of methods: analysis of scientific literature, content analysis of educational platforms, and a comparative and analytical method to assess the effectiveness of the adaptive approach. The results of the study substantiate the didactic feasibility of using adaptive educational platforms in the process of teaching academic writing, outline their advantages for students with different levels of training - from the gradual acquisition of basic skills to the development of critical analysis and scientific formulation of thoughts. The classification of educational platforms by functionality is presented, their effectiveness in language education is analyzed. A structural model for integrating adaptive technology into the course is proposed, which allows improving individual results of students, increasing motivation and ensuring the sustainability of learning progress. The conclusions indicate that adaptive learning contributes to the individualization of the educational process, the formation of academic integrity, the development of students’ speech autonomy and the effective mastery of the peculiarities of professional speech. The results of the study open up prospects for the further development of specialized models of digital support for teaching language disciplines in higher education institutions.