Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/10347
Title: | Utilization of mobile technologies in the process of learning Ukrainian as a foreign language |
Other Titles: | Використання мобільних технологій у процесі вивчення української мови як іноземної |
Authors: | Fomenko, Tatiana Фоменко, Тетяна |
Keywords: | mobile technologies Ukrainian as a foreign language international students мобільні технології українська мова як іноземна іноземні студенти |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Fomenko T. Utilization of mobile technologies in the process of learning Ukrainian as a foreign language [Electronic resource] / T. Fomenko // Conference Proceedings of I International Youth Scientific & Practical Conference, (Kharkiv, 10 November, 2022). – Kharkiv, 2022. – P. 33. – Режим доступу : https://zenodo.org/record/7420483#.Y7cEIHbP02w. – Заголовок з екрану. |
Abstract: | The paper deals with the peculiarities of the formation of the readiness of international students for intercultural communication in the process of studying Ukrainian language. It is noted that applying mobile technologies in the process of studying foreign language has some advantages: quick access to the variety of information, namely accessing resources in a short time; the availability of mobile devices in the educational process; the possibility of interaction and information exchange of materials and the correspondence. As a result of the research it was found out that in the process of learning Ukrainian as a foreign language it is advisable to use such mobile technologies as e-mail, mobile dictionaries, podcasts, mobile reference resources, mobile learning applications, etc. |
Description: | У роботі розглядаються дидактичні можливості мобільних технологій в процесі навчання української мови як іноземної. Зазначається, що застосування мобільних технологій під час вивчення іноземної мови має низку переваг: швидкий доступ до різноманітної інформації, а саме доступ до ресурсів у короткий термін час; наявність мобільних пристроїв у навчальному процесі; можливість взаємодії та інформаційного обміну матеріалами та листування. У результаті дослідження було встановлено, що у процесі вивчення української мови як іноземної доцільно використовувати такі мобільні технології, як електронна пошта, мобільні словники, підкасти, мобільні довідкові ресурси, освітні мобільні додатки тощо. |
URI: | https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10347 |
Appears in Collections: | Статті, тези доповідей |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Fomenko T_Utilization of mobile technologies in the process of learning Ukrainian as a foreign language.pdf | 117,1 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.