Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/4993
Title: Визнання результатів неформальної освіти дорослих : американський досвід
Other Titles: Признание результатов неформального образования взрослых : американский опыт
Recognition of the results of non-formal adult education : american experience
Authors: Терьохіна, Наталія Олексіївна
Терехина, Наталья Алексеевна
Terokhina, Nataliia Oleksiivna
Keywords: неформальна освіта
освіта дорослих
валідація
неформальное образование
образование взрослых
валидация
non-formal education
adult education
validation
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет ім. К. Д. Ушинського
Citation: Терьохіна Н. О. Визнання результатів неформальної освіти дорослих : американський досвід [Електронний ресурс] / Н. О. Терьохіна // Наука і освіта : науково-практичний журнал. - Одеса : Південноукраїнський національний педагогічний університет ім. К. Д. Ушинського, 2017. - Вип. 8.
Abstract: Метою даної статті було вивчення і узагальнення американського досвіду щодо визнання результатів неформальної освіти дорослих. Форми визнання результатів неформального навчання є сертифікація, валідація, ідентифікація. Валiдація результатів неформальної освіти дорослих означє підтвердження компетентним органом того, що результати навчання, які були набуті людиною у формальному, неформальному та інформальному контекстах, оцінені відповідно до попередньо встановлених критеріїв та відповідають вимогам стандарту валідації. Целью данной статьи было признание американского опыта в сфере неформального образования взрослых. Формы признания результатов неформального образования взрослых слудующие:сертификация. валидация, идентификация. Валидация результатов неформального образования взрослых означает подтверждение компетентным органом того, что результаты обучения, которые были получены человеком в формальном, неформальном и информальном контекстах, оценены соответственно до заранее установленных критериев и отвечают требованиям стандарту валидации.
Description: The article deals with the issue of recognition of the results of non-formal adult education in the US. The forms of recognition are certification, validation, identification. Validation means the confirmation by the competent authority of the results of study acquired by a person in formal, non-formal and informal education. Validation of results of non-formal adult education involves identification, valuation and recognition of variety of knowledge and skills that an adult gets during his life. Referring to validation of the results of non-formal adult education in the United States the following terms are used: RPL (Recognition of prior learning), APL (Accreditation of prior previous learning), PLA (Prior learning assessment) - and PLAR (Prior learning assessment recognition). The mechanisms of validation of non-formal adult education used in the United States are the credit system ACE and the program CLEP.
URI: http://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/4993
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Терьохіна Н. О. Визнання результатів.pdf327,45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.