Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/7101
Title: Grammar-Translation and Direct Methods in Teaching English in the Educational Institution with Specific Conditions of Study
Other Titles: Граматика та прямі методи викладання англійської мови в навчальному закладі з специфічними умовами навчання
Грамматический перевод и прямые методы обучения английскому языку в образовательном учреждении с особыми условиями обучения
Authors: Tamarkina, Olha Leonidivna
Тамаркіна, Ольга Леонідівна
Тамаркина, Ольга Леонидовна
Keywords: English teaching methods
approaches
advantages & disadvantages
методи викладання англійської мови
підходи
переваги та недоліки
методы преподавания английского языка
подходы
преимущества и недостатки
Issue Date: 2018
Publisher: Academic Research Publishing Group
Citation: Tamarkina O. Grammar-Translation and Direct Methods in Teaching English in the Educational Institution with Specific Conditions of Study [Electronic resource] / О. Tamarkina // The journal of social science research. – 2018. – Special issue 5. – P. 529-534.
Abstract: The article is dedicated to the question studying the problem of grammar-translation and direct methods in teaching English is acute because of increasing role of English, on the one side, and demands which are promoted to future law specialists, on the other hand. The significance of this issue arises in detection of peculiarities in teaching English in the educational institution with specific conditions of study. Solving this problem with the help of differentiated approach to teaching English to students and cadets facilitates high qualitative changes. Cтаття присвячена питанню вивчення проблеми граматичного перекладу та прямих методів викладання англійської мови з огляду на зростаючу роль англійської, з одного боку, та вимоги, які підвищуються до майбутніх фахівців з права, з іншого. Значимість цього питання виникає у виявленні особливостей викладання англійської мови в навчальному закладі зі специфічними умовами навчання. Вирішення цієї проблеми за допомогою диференційованого підходу до викладання англійської мови для студентів і курсантів полегшує високі якісні зміни.
Description: Статья посвящена проблеме изучения проблемы грамматического перевода и прямых методов в преподавании английского языка, которая остро стоит из-за растущей роли английского языка, с одной стороны, и требований, которые выдвигаются к будущим специалистам-юристам, с другой. Значение данной проблемы возникает в выявлении особенностей преподавания английского языка в образовательном учреждении с конкретными условиями обучения. Решение этой проблемы с помощью дифференцированного подхода к преподаванию английского языка студентам и курсантам способствует высоким качественным изменениям.
URI: http://repo.snau.edu.ua/handle/123456789/7101
Appears in Collections:Статті, тези доповідей



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.