Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8255
Title: Впровадження інформаційних технологій в освітньому процесі
Other Titles: Внедрение информационных технологий в образовательном процессе
Introduction of information technologies in the educational process
Authors: Ребрій, Алла Миколаївна
Рибенко, Ірина Олександрівна
Павлов, Олександр Григорович
Ребрий, Алла Николаевна
Рыбенко, Ирина Александровна
Павлов, Александр Григорьевич
Rebriy, Alla Nykolaevna
Rybenko, Irуna Aleksandrovna
Pavlov, Alexander Grigorievich
Keywords: інформаційні технології
дистанційне навчання
мультимедійні інформаційні технології
информационные технологии
дистанционное обучение
мультимедийные информационные технологии
information technologies
distance learning
multimedia information technologies
Issue Date: 2020
Citation: Ребрій А. М. Впровадження інформаційних технологій в освітньому процесі [Електронний ресурс] / А. М. Ребрій, І. О. Рибенко, О. Г. Павлов // Herald pedagogiki. Nauka i Praktyka, (27.02.2020 - 28.02.2020). – Варшава, 2020. – № 52. – С. 61-63.
Abstract: Сучасний студент отримує великий обсяг інформації і нових знань з різних навчальних дисциплін. Одночасно з цим інформаційним потоком виникають проблеми: брак часу для сприйняття і осмислення отриманих знань, невміння узагальнити і систематизувати матеріал, уявити його в більш доступній для розуміння формі. Використання інформаційних технологій дає можливість активізувати пізнавальну діяльність, значно підвищує активність проведення занять, дає можливість мотивувати студента до пізнавальної діяльності. Современный студент получает большой объем информации и новых знаний из разных учебных дисциплин. Одновременно с этим информационным потоком возникают проблемы: нехватка времени для восприятия и осмысления полученных знаний, неумение обобщить и систематизировать материал, представить его в более доступной для понимания форме. Использование информационных технологий позволяет активизировать познавательную деятельность, значительно повышает активность проведения занятий, дает возможность мотивировать студента к познавательной деятельности.
Description: The modern student receives a large amount of information and new knowledge from various disciplines. Simultaneously with this information flow there are problems: lack of time for perception and comprehension of the received knowledge, inability to generalize and systematize material, to present it in the form more accessible for understanding. The use of information technology makes it possible to intensify cognitive activity, significantly increases the activity of classes, gives the opportunity to motivate students to cognitive activity.
URI: http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8255
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2 (pdf.io).pdf221,98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.