dc.contributor.author |
Hedzyk, Andrii |
|
dc.contributor.author |
Kozeruk, Yuliia |
|
dc.contributor.author |
Kaliy, Vasyl |
|
dc.contributor.author |
Kolodyazhna, Alla |
|
dc.contributor.author |
Li, Lі |
|
dc.contributor.author |
Kharchenko, Inna |
|
dc.contributor.author |
Гедзик, Андрій |
|
dc.contributor.author |
Козерук, Юлія |
|
dc.contributor.author |
Калій, Василь |
|
dc.contributor.author |
Колодяжна, Алла |
|
dc.contributor.author |
Лі, Лі |
|
dc.contributor.author |
Харченко, Інна |
|
dc.date.accessioned |
2023-08-04T06:10:34Z |
|
dc.date.available |
2023-08-04T06:10:34Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
Actualization of Learning Motives as a Way of Forming Applicants for Higher Education in Pedagogical Specialties [Electronic resource] / А. Hedzyk, Yu. Kozeruk, V. Kaliy [and athers] // International Journal of Computer Science and Network Security. – 2022. – Vol. 22, № 5. – Pp. 635-639. – Режим доступу : http://paper.ijcsns.org/07_book/202205/20220588.pdf. – Заголовок з екрану. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10963 |
|
dc.description |
Теоретично обґрунтована структурно-функціональна модель формування мотивації професійно-педагогічної діяльності студентів у процесі оволодіння робітничою професією, що базується на системному, компетентнісному, діяльнісному, особистісно-контекстному підході та включає цільовий, методичний, змістовий, організаційно-діяльнісний, оцінно-результативний блоки. Встановлено, що розроблена модель ефективно функціонує при виконанні комплексу педагогічних умов, що забезпечують формування мотивації студентів до професійно-педагогічної діяльності: організація навчання в умовах виробничого ПТО; усвідомлення студентами мети професійної підготовки та підвищення кваліфікації; включення в процес підготовки комплексу навчально-виробничих завдань, підібраних з урахуванням контекстного підходу; психолого-педагогічний супровід процесу професійної підготовки. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Theoretically substantiated structural and functional model of the formation of students' motivation for professional and pedagogical activities in the process of mastering a working profession, based on a systemic, competence-based, activity-based, personality-oriented and contextual approach and including the target, methodological, content, organizational and activity, evaluation and performance blocks. It has been established that the developed model effectively functions when fulfilling a set of pedagogical conditions that ensure the formation of students' motivation for professional and pedagogical activities: organization of training in the conditions of an industrial vocational education environment; students' awareness of the purpose of professional training and professional development; inclusion in the process of preparing a set of training and production tasks, selected taking into account the contextual approach; psychological and pedagogical support of the professional training process. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.subject |
мотиви |
uk_UA |
dc.subject |
вища освіта |
uk_UA |
dc.subject |
технології навчання |
uk_UA |
dc.subject |
Motives |
uk_UA |
dc.subject |
Higher education |
uk_UA |
dc.subject |
Teaching technology |
uk_UA |
dc.title |
Actualization Of Learning Motives As A Way Of Forming Applicants For Higher Education In Pedagogical Specialties |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Актуалізація мотивів навчання як спосіб формування у здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей |
uk_UA |
dc.type |
Other |
uk_UA |