00 DSpace/Manakin Repository

Actualization Of Learning Motives As A Way Of Forming Applicants For Higher Education In Pedagogical Specialties

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Hedzyk, Andrii
dc.contributor.author Kozeruk, Yuliia
dc.contributor.author Kaliy, Vasyl
dc.contributor.author Kolodyazhna, Alla
dc.contributor.author Li, Lі
dc.contributor.author Kharchenko, Inna
dc.contributor.author Гедзик, Андрій
dc.contributor.author Козерук, Юлія
dc.contributor.author Калій, Василь
dc.contributor.author Колодяжна, Алла
dc.contributor.author Лі, Лі
dc.contributor.author Харченко, Інна
dc.date.accessioned 2023-08-04T06:10:34Z
dc.date.available 2023-08-04T06:10:34Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Actualization of Learning Motives as a Way of Forming Applicants for Higher Education in Pedagogical Specialties [Electronic resource] / А. Hedzyk, Yu. Kozeruk, V. Kaliy [and athers] // International Journal of Computer Science and Network Security. – 2022. – Vol. 22, № 5. – Pp. 635-639. – Режим доступу : http://paper.ijcsns.org/07_book/202205/20220588.pdf. – Заголовок з екрану. uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10963
dc.description Теоретично обґрунтована структурно-функціональна модель формування мотивації професійно-педагогічної діяльності студентів у процесі оволодіння робітничою професією, що базується на системному, компетентнісному, діяльнісному, особистісно-контекстному підході та включає цільовий, методичний, змістовий, організаційно-діяльнісний, оцінно-результативний блоки. Встановлено, що розроблена модель ефективно функціонує при виконанні комплексу педагогічних умов, що забезпечують формування мотивації студентів до професійно-педагогічної діяльності: організація навчання в умовах виробничого ПТО; усвідомлення студентами мети професійної підготовки та підвищення кваліфікації; включення в процес підготовки комплексу навчально-виробничих завдань, підібраних з урахуванням контекстного підходу; психолого-педагогічний супровід процесу професійної підготовки. uk_UA
dc.description.abstract Theoretically substantiated structural and functional model of the formation of students' motivation for professional and pedagogical activities in the process of mastering a working profession, based on a systemic, competence-based, activity-based, personality-oriented and contextual approach and including the target, methodological, content, organizational and activity, evaluation and performance blocks. It has been established that the developed model effectively functions when fulfilling a set of pedagogical conditions that ensure the formation of students' motivation for professional and pedagogical activities: organization of training in the conditions of an industrial vocational education environment; students' awareness of the purpose of professional training and professional development; inclusion in the process of preparing a set of training and production tasks, selected taking into account the contextual approach; psychological and pedagogical support of the professional training process. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject мотиви uk_UA
dc.subject вища освіта uk_UA
dc.subject технології навчання uk_UA
dc.subject Motives uk_UA
dc.subject Higher education uk_UA
dc.subject Teaching technology uk_UA
dc.title Actualization Of Learning Motives As A Way Of Forming Applicants For Higher Education In Pedagogical Specialties uk_UA
dc.title.alternative Актуалізація мотивів навчання як спосіб формування у здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу