Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Hedzyk, Andrii | |
dc.contributor.author | Kozeruk, Yuliia | |
dc.contributor.author | Kaliy, Vasyl | |
dc.contributor.author | Kolodyazhna, Alla | |
dc.contributor.author | Li, Lі | |
dc.contributor.author | Kharchenko, Inna | |
dc.contributor.author | Гедзик, Андрій | |
dc.contributor.author | Козерук, Юлія | |
dc.contributor.author | Калій, Василь | |
dc.contributor.author | Колодяжна, Алла | |
dc.contributor.author | Лі, Лі | |
dc.contributor.author | Харченко, Інна | |
dc.date.accessioned | 2023-08-04T06:10:34Z | |
dc.date.available | 2023-08-04T06:10:34Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Actualization of Learning Motives as a Way of Forming Applicants for Higher Education in Pedagogical Specialties [Electronic resource] / А. Hedzyk, Yu. Kozeruk, V. Kaliy [and athers] // International Journal of Computer Science and Network Security. – 2022. – Vol. 22, № 5. – Pp. 635-639. – Режим доступу : http://paper.ijcsns.org/07_book/202205/20220588.pdf. – Заголовок з екрану. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10963 | |
dc.description | Теоретично обґрунтована структурно-функціональна модель формування мотивації професійно-педагогічної діяльності студентів у процесі оволодіння робітничою професією, що базується на системному, компетентнісному, діяльнісному, особистісно-контекстному підході та включає цільовий, методичний, змістовий, організаційно-діяльнісний, оцінно-результативний блоки. Встановлено, що розроблена модель ефективно функціонує при виконанні комплексу педагогічних умов, що забезпечують формування мотивації студентів до професійно-педагогічної діяльності: організація навчання в умовах виробничого ПТО; усвідомлення студентами мети професійної підготовки та підвищення кваліфікації; включення в процес підготовки комплексу навчально-виробничих завдань, підібраних з урахуванням контекстного підходу; психолого-педагогічний супровід процесу професійної підготовки. | uk_UA |
dc.description.abstract | Theoretically substantiated structural and functional model of the formation of students' motivation for professional and pedagogical activities in the process of mastering a working profession, based on a systemic, competence-based, activity-based, personality-oriented and contextual approach and including the target, methodological, content, organizational and activity, evaluation and performance blocks. It has been established that the developed model effectively functions when fulfilling a set of pedagogical conditions that ensure the formation of students' motivation for professional and pedagogical activities: organization of training in the conditions of an industrial vocational education environment; students' awareness of the purpose of professional training and professional development; inclusion in the process of preparing a set of training and production tasks, selected taking into account the contextual approach; psychological and pedagogical support of the professional training process. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.subject | мотиви | uk_UA |
dc.subject | вища освіта | uk_UA |
dc.subject | технології навчання | uk_UA |
dc.subject | Motives | uk_UA |
dc.subject | Higher education | uk_UA |
dc.subject | Teaching technology | uk_UA |
dc.title | Actualization Of Learning Motives As A Way Of Forming Applicants For Higher Education In Pedagogical Specialties | uk_UA |
dc.title.alternative | Актуалізація мотивів навчання як спосіб формування у здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей | uk_UA |
dc.type | Other | uk_UA |