00 DSpace/Manakin Repository

Aesthetic and Pedagogical Potential of the "Foreign Language" Course in the Establishments of Higher Education

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ihnatieva, Olha Leonidivna
dc.contributor.author Baidak, Liudmyla Ivanivna
dc.contributor.author Cherkasova, Tetiana Anatoliivna
dc.contributor.author Ігнатьєва, Ольга Леонідівна
dc.contributor.author Байдак, Людмила Іванівна
dc.contributor.author Черкасова, Тетяна Анатоліївна
dc.contributor.author Игнатьева, Ольга Леонидовна
dc.contributor.author Байдак, Людмила Ивановна
dc.contributor.author Черкасова, Татьяна Анатольевна
dc.date.accessioned 2020-08-19T08:48:38Z
dc.date.available 2020-08-19T08:48:38Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Ihnatieva O. L. Aesthetic and pedagogical potential of the "Foreign language" course in the establishments of higher education [Electronic resource] / O. L. Ihnatieva, L. I. Baidak, T. A. Cherkasova // Інноваційна педагогіка. – Херсон : Вид-во «Гельветика», 2020. – Вип. 21, Т. 1. – С. 133-136. uk_UA
dc.identifier.uri http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8029
dc.description В статье рассматриваются возможности реализации эстетического воспитания в процессе обучения иностранному языку. Выявлены и охарактеризованы основные средства и методы формирования эстетических предпочтений студентов в изучении иностранных языков. Особое внимание было уделено студентоцентрированному подходу в процессе обучения иностранному языку, современной методике преподавания иностранного языка, которая направлена в основном на обучение «общению», формированию у студентов коммуникативной компетенции в процессе обучения иностранному языку. обучение. Целью обучения иностранному языку сегодня является главным образом развитие коммуникативной компетенции. Уникальность предмета «иностранный язык» заключается в том, что эти уроки фактически являются единственными, которые имитируют реальные и разнообразные коммуникативные ситуации. Вовлекая студентов в процесс изучения иностранных языков, совершенствуя их навыки в различных видах языковой деятельности, необходимо учитывать, что все это должно основываться на эмоциональном и активном восприятии языка. uk_UA
dc.description.abstract The article deals with the possibilities of realization of aesthetic education in the process of foreign language teaching. The basic means and methods for the formation of students' aesthetic preferences in foreign language learning have been identified and characterized. Particular attention has been paid to the student-centered approach in the process of foreign language teaching, the modern methodology of foreign language teaching, which is aimed mainly at teaching "communication", the formation of students' communicative competence in the process of foreign language learning. The purpose of foreign language teaching today deals mainly with the development of communicative competence. The uniqueness of the subject “foreign language” is that these lessons are in fact the only ones that simulate real and diverse communicative situations. Involving students in the foreign language learning process, improving their skills in different kinds of language activities, one must bear in mind that all this should be based on the emotional and active perception of the language. У статті розглянуто можливості реалізації естетичного виховання в процесі навчання іноземної мови. Визначено та охарактеризовано основні засоби та методи формування естетичних уподобань учнів у навчанні іноземних мов. Особлива увага приділяється орієнтованому на учнів підходу в процесі викладання іноземної мови, сучасній методиці викладання іноземної мови, яка спрямована переважно на викладання «спілкування», формування комунікативної компетентності учнів у процесі іноземної мови навчання. Мета викладання іноземної мови сьогодні стосується переважно розвитку комунікативної компетентності. Унікальність предмету «іноземна мова» полягає в тому, що ці уроки насправді є єдиними, що імітують реальні та різноманітні комунікативні ситуації. Залучаючи учнів до процесу навчання іноземних мов, удосконалюючи свої навички у різних видах мовної діяльності, потрібно пам’ятати, що все це має ґрунтуватися на емоційному та активному сприйнятті мови. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher Вид-во «Гельветика» uk_UA
dc.subject foreign language teaching uk_UA
dc.subject student-centered approach uk_UA
dc.subject aesthetic education uk_UA
dc.subject викладання іноземних мов uk_UA
dc.subject орієнтований на студентів підхід uk_UA
dc.subject естетичне виховання uk_UA
dc.subject преподавание иностранных языков uk_UA
dc.subject студентоцентрированный подход uk_UA
dc.subject эстетическое воспитание uk_UA
dc.title Aesthetic and Pedagogical Potential of the "Foreign Language" Course in the Establishments of Higher Education uk_UA
dc.title.alternative Естетико-педагогічний потенціал навчального курсу «Іноземна мова» у закладах вищої освіти uk_UA
dc.title.alternative Эстетико-педагогический потенциал учебного курса «Иностранный язык» в учреждениях высшего образования uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу