Короткий опис(реферат):
The qualification work considers the essential nature of
service promotion management in an enterprise; the definitions of «service» and
«service promotion management in an enterprise» are considered; it is emphasized
that for the service sector the 4Ps are expanded to 7Ps; the methodology for
assessing the management of service promotion in an enterprise is determined.
The general organizational and economic characteristics of the Deutsche Post
DHL Group (Germany) are provided; the status of management of the main
services of the enterprise is analysed; the status of service promotion management
in the Deutsche Post DHL Group is monitored; a SWOT analysis of the Deutsche
Post DHL Group is presented.
Suggestions for improving the management of service promotion in the
Deutsche Post DHL Group are provided.
Суть розробки, основні результати:
В кваліфікаційній роботі розглянуто сутнісну природу
управління просування послуг на підприємстві; розглянуто дефініції
«послуга» та «управління просування послуг на підприємстві»; наголошено,
що для сфери послуг 4Р розширюються до 7Р; визначено методику оцінки
управління просуванням послуг на підприємстві.
Надано загальну організаційно-економічну характеристику діяльності
Deutsche Post DHL Group (Germany); проаналізовано стан управління
основними послугами підприємства; здійснено моніторинг стану управління
просуванням послуг в Deutsche Post DHL Group; приведено SWOT-аналіз
Deutsche Post DHL Group.
Надані пропозиції щодо вдосконалення управління просуванням послуг
в Deutsche Post DHL Group.