Короткий опис(реферат):
Метою статті є обґрунтування особливостей в процесі реалізації еколого - натуралістичної освіти в системі роботи закладів позашкільного профілю особлива увага звертається на те, що навчання повинне спиратися на власну активність особистості тобто на конкретну людину, яка вступає в життя, тому необхідно перш за все, її навчити вчитися. Це вміння повинно стати фундаментальною якістю особистості поряд з первинними орієнтованими і поведінковими навичками. Вчитель, в буквальному розумінні цього слова, перетворюється на організатора пізнавальної діяльності тих, кого навчає. Відкритий, орієнтований у майбутнє характер навчання здобуває специфічний зміст і властиві йому методи навчання. У результаті закладається базис для переходу від школи пам'яті до школи думки і творчості, саморозвитку людини.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to substantiate the specific features involved in the implementation of ecological and naturalistic education within the system of extracurricular educational institutions. Particular attention is paid to the premise that Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2025, № 1 (141) 317 learning should be based on the personal activity of the individual - on the specific person entering life. Therefore, it is essential, first and foremost, to teach the individual how to learn. This skill should become a fundamental quality of the personality, alongside basic orientation and behavioral competencies. The teacher, in the literal sense of the word, transforms into an organizer of the cognitive activity of learners. An open, future-oriented approach to education acquires a specific content and corresponding methods of instruction. As a result, a foundation is laid for the transition from a memory-based model of schooling to one that emphasizes thinking, creativity, and self-development.