DSpace Repository

Аналіз психологічних чинників, які слід враховувати при розробці навчально-методичного матеріалу для студентів дистанційної форми навчання

Show simple item record

dc.contributor.author Річкаль, Н. М.
dc.contributor.author Баталова, А. Б.
dc.contributor.author Ричкаль, Н. Н.
dc.contributor.author Баталова, А. Б.
dc.contributor.author Richkal, N. N.
dc.contributor.author Batalova, A. B.
dc.date.accessioned 2019-04-02T09:03:37Z
dc.date.available 2019-04-02T09:03:37Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Річкаль Н. М. Аналіз психологічних чинників, які слід враховувати при розробці навчально-методичного матеріалу для студентів дистанційної форми навчання [Електронний ресурс] / А. Б. Баталова, Н. М. Річкаль // Вісник Сумського національного аграрного університету : науковий журнал. - Сер. "Механізація та автоматизація виробничих процесів" / Сумський національний аграрний університет. - Суми : СНАУ, 2017. - Вип. 10 (32). – С. 152-155. uk_UK
dc.identifier.uri http://repo.snau.edu.ua/handle/123456789/6441
dc.description The article analyzes the demand for distance education. This shows that the new education system for some is the only affordable way to get a higher education, and for some this is not acceptable, because they see the university as a place not only training, but also the opportunity of personal communication with students and teachers. Analyzes the psychological factors that affect the quality of education students enrolled in distance learning. It is established that the use and development of training materials on distance education should take into account that the methods of communication that describe the interaction between teacher and student, exchange of information and knowledge about each other, organize and encourage students in learning teams correction accuracy provided Relations Student own identity, somewhat limited. There are positive and negative traits. To improve the effectiveness of training is necessary to draw up a psychological profile of the student, which will include individual personality traits, conceptual idea, principles, objectives, motivational scope for further consolidation of students with similar academic material digestibility in virtual groups that will allow the teacher to use a personal approach. You must also use manipulative technique is to develop educational material in the form of computer games, business method, that is, conduct video conferences, which will lead to the emergence of communication between students and teachers. It is necessary to improve the existing hardware and software systems that are used in distance learning, with a focus not only for students but also for the teacher. uk_UK
dc.description.abstract В статті проаналізовані психологічні чинники, які впливають на якість засвоєння навчального матеріалу студентами, що навчаються на дистанційній формі навчання. В статье проанализированы психологические факторы, которые влияют на качество усвоения учебного материала студентами, которые учатся на дистанционной форме обучения. uk_UK
dc.language.iso other uk_UK
dc.publisher Сумський національний аграрний університет uk_UK
dc.subject дистанційне навчання uk_UK
dc.subject освіта uk_UK
dc.subject студент uk_UK
dc.subject дистанционное обучение uk_UK
dc.subject образование uk_UK
dc.subject студент uk_UK
dc.subject distance learning uk_UK
dc.subject education uk_UK
dc.subject student uk_UK
dc.title Аналіз психологічних чинників, які слід враховувати при розробці навчально-методичного матеріалу для студентів дистанційної форми навчання uk_UK
dc.title.alternative Анализ психологических факторов, которые следует учитывать при разработке учебно-методического материала для студентов дистанционной формы обучения uk_UK
dc.title.alternative Analysis of psychological factors what should be considered when developing educational materials for students distance learning uk_UK
dc.type Other uk_UK


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account